شناسهٔ خبر: 24598652 - سرویس بین‌الملل
منبع: ابنا | لینک خبر

مخالفت اکثریت صهیونیست‌ها با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی

ابنا

نظرسنجی برگزار شده نشان می دهد که اکثریت صهیونیست ها با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی مخالف هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین خبر داد که نتایج نظرسنجی اخیر در جامعه صهیونیستی نشان می دهد که اکثریت صهیونیست ها مخالف برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هستند و در صورت برگزاری چنین انتخاباتی هم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی این رژیم شانس بیشتری برای تصدی مجدد این سمت در رقابت با افرادی مانند "یائیر لابید"، "آوی گبای" و "نفتالی بنت" دارد.

نتایج نظرسنجی این شبکه نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در حال حاضر، حزب حاکم لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو 30 کرسی کنست را تصاحب خواهد کرد و این در حالی است که در نظرسنجی های قبلی شانس تصاحب 26 کرسی برای آن پیش بینی شده بود.

در مقابل، صهیونیست ها اعلام کرده اند که حزب "آینده" به ریاست "یائیر لابید" 21 کرسی را تصاحب خواهد کرد که در مقایسه با نظرسنجی های قبلی، یک کرسی کاهش یافته است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که حزب "اردوگاه صهیونیستی" به ریاست "آوی گبای" تنها 13 کرسی را کسب خواهد کرد و این در حالی است که در نظرسنجی قبلی 15 کرسی را به خود اختصاص داده بود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حزب "خانه یهودی" به ریاست "نفتالی بنت" وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی 12 کرسی را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با نتایج نظرسنجی قبلی که 11 کرسی بود، یک کرسی افزایش داشته است.

اما حزب "کلنا" (همه ما) به ریاست "موشه کحلون" تنها 6 کرسی را تصاحب خواهد کرد که در مقایسه با 7 کرسی پیش بینی شده در نظرسنجی اخیر، کاهش یافته است. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که حزب "میرتس" پس از استعفای "زهاوا گالئون" تنها می تواند 7 کرسی را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که نظرسنجی قبلی نشان داده بود که این حزب 6 کرسی را تصاحب خواهد کرد.

در میان احزاب مذهبی "حریدیم" نیز، "یهودیان توراتی" پایگاه خود را حفظ کرده است و پیش بینی می شود که بتواند 7 کرسی را تصاحب کند و در مقابل، حزب "شاس" تنها 4 کرسی را به دست خواهد آورد.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است که حزب "اسرائیل خانه ما" تنها 4 کرسی را تصاحب خواهد کرد و در مقابل، "اورلی لیوی" و "أپیکاسیس" که از این حزب جدا شده اند، 5 کرسی را در اختیار خواهند گرفت. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که فهرست مشترک احزاب عربی در انتخابات خواهد توانست 12 کرسی را تصاحب کند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی درباره بهترین گزینه تصدی سمت نخست وزیری آمده است که نتانیاهو همچنان بیشترین شانس را برای تصدی این سمت دارد؛ به طوری که 36 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند که وی بهترین گزینه برای نخست وزیری است و در مقابل، یائیر لابید 12 درصد، آوی گبای 8 درصد و بنت 6 درصد شانس دارند. این در حالی است که 25 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنی اعلام کرده اند که این افراد شایستگی تصدی سمت نخست وزیری را ندارند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کردند که 30 درصد موافق چنین انتخاباتی هستند، اما در مقابل، 54 درصد با برگزاری این انتخابات مخالف هستند. 16 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی هم حاضر به ارائه پاسخ به این سوال نشدند و یا گفتند نمی دانیم.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که مخالفانش از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی می ترسند. به گزارش منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنست اعلام کرد که «اگر انتخابات زودهنگامی برگزار شود، ما در آن پیروز خواهیم شد، اما هنوز فاصله زیادی با برگزاری انتخابات داریم.»

وی اعلام کرد که «اگر احزاب مخالف وضعیت موجود را دوست ندارند، بفرمایند درخواست انحلال دولت را به کنست بدهند، اما آنها چنین کاری نمی کنند؛ چرا که از نتایج آن می ترسند.»

گفتنی است که پلیس رژیم صهیونیستی در حال حاضر بنیامین نتانیاهو را به خاطر 4 پرونده فساد تحت بازجویی قرار داده است و به تحقیقات خود درباره این پرونده های فساد ادامه می دهد و احتمال محکومیت وی نیز زیاد است. در این صورت، دولت صهیونیستی باید منحل شود و انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار گردد.

..............
پایان پیام/ 326