شناسهٔ خبر: 24568265 - سرویس ورزشی
منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

پرشورها در انتظار اولین برد آسیایی ساغلام/ تراکتور «جزیره خوشبختی» را شخم می‌زند؟!

تراکتورسازان درحالی در آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میزبان الجزیره امارات هستند که امیدوارند تا به اولین برد آسیایی خود با هدایت ارطغرل ساغلام دست یابند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: در آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه نخست این مسابقات، تیم فوتبال تراکتورسازی راس ساعت 16 فردا - سه‌شنبه 22 اسفند ماه - در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز پذیرای الجزیره امارات خواهد بود که این مسابقه با قضاوت داورانی از کشور چین برگزار می‌شود.

گروه داوری:
داور وسط: فو مینگ
کمک اول: هو ویمینگ
کمک دوم: وانگ دژین
داور چهارم: ماشنیف دیمتری از قرقیزستان
ناظر داوری: محمد باسل از سوریه
نماینده آسیا: اسلاموف داولمند از تاجیکستان

تراکتور بالاخره میزبان شد!

تراکتورسازان با ضعیف‌ترین کارنامه تاریخ خود در دور رفت این مسابقات به استقبال بازی‌های برگشت آمده‌اند و این درحالی است که شاگردان ارطغرل ساغلام نخستین بازی آسیایی خود را در تبریز برگزار می‌کنند که به عبارتی اولین میزبانی واقعی را تجربه خواهند کرد.

سرخ‌پوشان در گام نخست و در بازی روی کاغذ خانگی با یک گل نتیجه را به الاهلی عربستان واگذار کردند و سپس در خانه الغرافه قطر با 3 گل تن به شکست داده و نهایتاً در امارات برابر الجزیره به تساوی بدون گل رضایت دادند تا حاصل کار آنها تنها یک امتیاز و قعرنشینی باشد.



 

برخلاف تراکتورسازان، الجزیره امارات از 3 مسابقه دور رفت 2 دیدار را در خانه برگزار کرده و با امتیازاتی که از این بازی‌ها به دست آورده است، درحال حاضر به عنوان دومین تیم گروه نخست و یکی از مدعیان صعود از این گروه شناخته می‌شود.

عنکبوت‌ها پیکارهای خود را با پیروزی خانگی 3 بر 2 مقابل الغرافه قطر استارت زدند که در ادامه باخت 2 بر یک در میهمانی الاهلی عربستان و تساوی بدون گل با تراکتورسازی موجب شد تا شاگردان "هنک تن کیت" هلندی 4 امتیاز اندوخته و جایگاه دوم را تصاحب نمایند.

حل معادله صعود در جهنم تبریز

مسیر صعود تراکتورسازان به این بازی گره خورده است و آنها برای امیدواری باید و باید از میدان الجزیره با دست پر خارج شوند چراکه هر نتیجه‌ای غیر از برد، این تیم را در آستانه و یا شاید قطعیت خداحافظی زودهنگام قرار خواهد داد.

الجزیره برای تثبیت جایگاهش در این گروه ملزم به کسب امتیاز از تبریز است و سفیدپوشان به این موضوع واقفند که پیروزی یا تساوی در این بازی به معنای خارج کردن رقیب از قافله صعود است و آنها در راستای تحقق این هدف به تبریز آمده‌اند.

بدیهی است که بازی فردا در سرنوشت صعود دو تیم بسیار تأثیرگذار خواهد بود و در روزی که سرخ‌پوشان دیار آذربایجان به دنبال اولین پیروزی آسیایی خود با ارطغرل ساغلام هستند، باید به انتظار نشست و دید که این معادله چگونه حل می‌شود؟

یادگار، «جزیره خوشبختی» پرشورها!

تیم‌های تراکتورسازی و الجزیره با احتساب بازی رفت که در ابوظبی به تساوی بدون گل انجامید، 5 بار در این رقابت‌ها به مصاف هم رفته‌اند که طی این بازی‌ها 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست برای سرخ‌پوشان رقم خورده و آمار کاملا به سود نماینده کشورمان است.

از سویی، جدال دو تیم یادآور نخستین بازی تیم محبوب فوتبال آذربایجان در لیگ قهرمانان آسیا است که با حماسه 70 هزار نفری پرشورها و پیروزی خاطره‌انگیز این تیم همراه شد تا آنها در روزی باشکوه به اولین 3 امتیاز آسیایی خود دست یابند.



 

از این گذشته، پرگل‌ترین پیروزی‌های آسیایی تراکتورسازان نیز در برابر همین تیم الجزیره رقم خورده است و سرخ‌پوشان در دو جدال خانگی خود با این حریف اماراتی موفق شده‌اند  رقیب را به ترتیب با نتایج 3 بر یک و 4 بر صفر با شکست بدرقه کرده و رکورد 100 درصدی برد را بر جای بگذارند.

حال در شرایطی که پرشورها برای بازگرداندن شور و هیجان به سکوهای یادگار و تجدید خاطرات شیرین خود متحد شده‌اند، باید دید ششمین مصاف دو تیم چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت و آیا شاگردان ساغلام می‌توانند در تبریز رکورد بر جای مانده از ادوار گذشته را حفظ نموده و در بردهای پرگل بر الجزیره هت‌تریک کنند یا خیر؟

لشکر غایبان الجزیره به سردستگی مهاجم سرشناس

تراکتورسازی برای بازی فردا بازیکن محرومی ندارد و تنها رضا شربتی مدافع چپ این تیم که در بازی رفت مصدوم شد، غایب خواهد بود تا ساغلام دغدغه‌ای از بابت حضور شاگردانش نداشته باشد.

اما در سمت مقابل تیم اماراتی 4 بازیکن خود را به علت دو اخطاره بودن و محرومیت در اختیار نخواهد داشت که علی مبخوت مهاجم ملی‌پوش و آقای گل این تیم سرشناس‌ترین آنها محسوب می‌شود.

در مجموع، کفه ترازو از لحاظ شرایط برگزاری مسابقه به سمت تراکتورسازی سنگینی می‌کند و در این بین فقط وضعیت دو تیم در جدول است که به نفع تیم اماراتی می‌باشد، لذا سرخ‌پوشان امیدوارند از امتیاز میزبانی بهره جسته و به فرصت‌سوزی‌های خود پایان دهند.

افزودنی است در دیگر دیدار گروه نخست در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های الاهلی عربستان و الغرافه قطر مقابل هم قرار می‌گیرند که این بازی از ساعت 20:45 به وقت ایران در ورزشگاه ملک عبدالله جده برگزار خواهد شد.