شناسهٔ خبر: 23561573 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

مهم‌ترین پیشنهادات کمیته اجرایی ساف به شورای مرکزی این نهاد

کمیته اجرایی ساف چند پیشنهاد به شورای مرکزی این نهاد ارائه کرد تا در جلسه امروز مطرح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «داوود کتاب» روزنامه‌نگار فلسطینی نسخه‌ای از توصیه‌های کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» به شورای مرکزی این سازمان را منتشر کرد. شورای مرکزی ساف قرار است امروز (یکشنبه) تشکیل جلسه دهد.

بر اساس گزارش وبگاه «عربی 21»، مهم‌ترین توصیه های ارائه شده به شرح زیر است:

**ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به اختلافات، تحقق وحدت ملی، بر عهده گرفتن امور نوار غزه توسط دولت توافق ملی و پس از آن برگزاری انتخابات.

**تبدیل سال 2018 به سال پایان اشغالگری اسرائیل و ایجاد طرح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق آن

**تعیین مرزهای جغرافیایی دولت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و معرفی فلسطین به عنوان دولتی تحت اشغال

**تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل و مشخص کردن روابط امنیتی، اقتصادی و سیاسی با اسرائیل خصوصا اینکه اسرائیل به توافق های امضا شده پایبند نبوده است.

**تطبیق قطعنامه‌های بین‌المللی ویژه ملت فلسطین به شرح فوق: قطعنامه 605 شورای امنیت مربوط به سال 1987، 672 و 673 سال 1990 ، 904 سال 1994، و نیز ادامه کار برای اجرایی شدن کنوانسیون ژنو مربوط به سال 1949 (حمایت از غیرنظامیان در جنگ)

**به جریان انداختن موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل (شورای امنیت)

**کار مشترک با کشورهای عربی و اسلامی، کشورهای عدم تعهد، اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا به علاوه روسیه، چین، ژاپن و کشورهای آمریکای لاتین برای تحقق راه‌حل دو دولتی.

شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف»، یکشنبه و دوشنبه (امروز و فردا) در رام‌الله تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره چگونگی پاسخ به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی رایزنی کند.

شورای مرکزی ساف یک نهاد و واسطه مشورتی بین  شورای ملی فلسطین و کمیته اجرایی است.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس