شناسهٔ خبر: 23551113 - سرویس سیاسی
منبع: شبستان | لینک خبر

سوئد از جلسه شورای امنیت در خصوص ایران خشنود نیست

خبرگزاری شبستان: سوئد از جمله کشورهای حوزه اسکایندیناوی و از حامیان برجام به شمار می رود. این کشور که مناسبات طراز اولی با تهران دارد از موضع گیری های ‌آمریکا در قبال ایران خشنود نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو سوئد، موضوع ایران در شواری امنیت که به اصرار آمریکا مطرح شد بار دیگر نام این کشور را بر سر زبان ها انداخت. سوئد می گوید مطرح شدن مساله ایران در شورای امنیت در حالی بود که ناآرامی ها در این کشور باعث شد مساله توافق هسته ای و حقوق بشر در یک مجموعه بررسی شوند که عملا نباید این دو موضوع را با هم یک جا بررسی کرد.

 

در همین حال اما نشست شواری امنیت و مسائلی که پیرامون توافق هسته ای رخ می دهد برای آمریکایی ها یک شکست را به دنبال داشته است. ترامپ عملا در چهار گام پیشین خود که علیه تهران برنامه ریزی کرده بود موفق نبوده است. اما شورای امنیت سازمان ملل متحد با دعوت از نماینده جمهوری اسلامی باردیگر نشان داد تا چه اندازه به توافقات بین المللی می تواند پایبند باشد.

 

آمریکا دیگر قادر نیست اجماع بین المللی برای تصمیمات خود داشته باشد که این مساله به تنهایی برای واشنگتن به معنای انزوای بین المللی است.