شناسهٔ خبر: 23538585 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار کرمان:

۵۰۰۰ فرصت شغلی در کرمان ایجاد شد

کرمان - فرماندار کرمان از ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، علی بابایی صبح شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمان اظهار کرد: شهرستان کرمان ۱۳ شهر، شش بخش، ۱۶ دهستان و ۱۴۰ دهیاری مصوب دارد که یک سوم جمعیت و ۲۵ درصد کل مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال بود، گفت: در شهرداری و تمام نهاها بهره وری، تولید و اشتغال سرلوحه کار قرار گرفته شده است.

فرماندار کرمان تصریح کرد: ۸۰ درصد تعهدات اشتغال در شهرستان کرمان محقق شده است و بیش از تعهداتمان انجام خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه اگر همه اعتبارات محقق شود مشکلات شهرستان کرمان حل نمی شود، افزود: فرصت های سرمایه گذاری خوبی در شهر ایجاد شده به گونه ای که  ۲۲۰ مورد بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد کرد.

بابایی یادآور شد: وضعیت استحکام بنا در استان کرمان وضعیت مطلوبی نیست که باید سهمیه برای مقاوم سازی بنا اختصاص یابد.

وی ادامه داد: هزار و ۶۲۵ نفر تاکنون به سایت در راستای مقام سازی خانه هایشان در شهر کرمان مراجعه کرده اند و  از همه امکان عمومی دستگاه دولتی و مدارس شهرستان کرمان که نیاز به  تخریب بازسازی دارند، مستند سازی شده است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه در زلزله های اخیر ۹۰ مدرسه قابل استفاده نیستند، افزود:  جابجایی مدارس  در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر مدیران باید لیست پروژه های قابل بهره وری و افتتاح  دستگاه خود را اعلام کنند.

بابایی با اشاره به فرا رسیدن فصل بارش ها گفت: در دوران سرما و یخبندان باید اقدامات لازم از جمله پاشیدن شن و نمک در محورهای مواصلاتی شهرستان کرمان مدنظر قرار گیرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: مدیران در همه ایم سال به ویژه در دهه فجر باید دیدار با خانواده شهدا را در دستور کار قرار دهند.

بابایی بیان داشت: مدیران باید بحث اشتغال را جدی بگیرند چرا که اساس همه اغتشاشات نبود شغل است بنابراین باید زمینه سازی برای اشتغال پایدار ایجاد شود.

فرماندار کرمان ادامه داد: در حال حاضر برای پنج هزار نفر در  شهرستان کرمان اشتغالزایی شده است و این در حالی است که اشتغال های خودجوش در سامانه ثبت نشده است.