شناسهٔ خبر: 23051127 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه گفتگوهاي صلح ونزوئلا

دور پنجم گفتگوهاي صلح بين رهبران مخالفين و نمايندگان دولت ونزوئلا برگزار شد که نتيجه آن "عدم ترک مذاکرات" اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از کاراکاس، دور پنجم گفتگوهاي صلح بين رهبران مخالفين و نمايندگان دولت ونزوئلا برگزار شد که نتيجه آن "عدم ترک مذاکرات" اعلام شده است.
تلاش براي يافتن راه حلهايي بمنظور پايان دادن به بحرانهاي سياسي و اقتصادي در اين کشور ناآرام، اصلي ترين موضوع اين نشست هاست.
خورخه رودريگز وزير اطلاع رساني ونزوئلا و رئيس هيئت مذاکره کننده دولت در اين گفتگوها با اعلام اينکه روند کلي مذاکرات مثبت است گفت: در مجموع گفتگوها به خوبي پيش مي رود و با رديگر بر سر مسايل باقي مانده مذاکره خواهيم کرد.
هر چند مخالفين، آزادي زندانيان سياسي و پذيرش کمکهاي بين المللي غذايي و دارويي از سوي دولت را علت مشارکتشان در گفتگوهاي صلح اعلام مي کنند اما در واقع شکستهاي پي در پي سياسي آنها در چندين ماه گذشته دليل حضورشان در اين مذاکرات است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1696225" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1948883/1696225?width=340&height=240"></script></div>


مانوئل پرز تحليلگر مسايل سياسي با اشاره به شکستهاي مخالفين دولت در چند ماه گذشته در ونزوئلا گفت طرفداران دولت در سه انتخابات سراسري اخير مجلس موسسان، فرمانداريها و شهرداريها به پيروزيهاي قاطعي رسيدند و بار ديگر حمايت مردمي از دولت نيکلاوس مادرو به رخ مخالفين داخلي و دشمنان خارجي از جمله دولت آمريکا کشيده شد. به اين ترتيب مخالفين راهي جز گفتگو ندارند.در اين مذاکرات 5 وزير خارجه از کشورهاي امريکاي لاتين هم بعنوان ناظر حضور دارند.بر اساس توافق به دست آمده حدود يک ماه ديگر، طرفين به ميز مذاکرات صلح در جمهوري دومنيکن بازمي گردند.