شناسهٔ خبر: 22791354 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امنیت بیش از 4 هزار کشتی داخلی و خارجی توسط نیروی دریایی ارتش

شهرکرد- ایرنا- فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: طی 9 سال اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با 3 هزار و 180 روز دریانوردی، امنیت 4 هزار و 224 کشتی داخلی و خارجی را تامین کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم علیرضا بیاتی اشکفتکی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرکرد به مناسبت روز نیروی دریایی افزود: یکی از مولفه های قدرت ملی، قدرت نظامی و بازدارندگی است و نیروی دریایی در این حوزه نقش بسیار مهمی دارد.
وی ادامه داد: امنیت دریاها با حضور همه جانبه دریاداران بر کسی پوشیده نیست و امروز ایران اسلامی در تمامی دریاهای آزاد اقتدار علمی، صنعتی و فناوری خود را به منصه ظهور گذاشته است.
بیاتی اشکفتکی با بیان اینکه دیپلماسی دریایی کشور پشتیبانی برای وزارت امور خارجه است، تصریح کرد: نیروی دریایی با علم به این موضوع اقدام به افزایش توان رزمی و نظامی خود با ساخت تجهیزات زیردریایی و ناوشکن ها کرده است.
فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: تنها کشوری که در دریای سرخ در مقابله با دزدی دریایی به عنوان یک کشور مستقل وارد عمل شده، ایران است.
بیاتی اشکفتکی خاطرنشان کرد: دریاداران کشور با حضور در جای جای دریاهای آزاد، قدرت دریایی و نظامی کشور را در 2 هزار کیلومتری مرزهای کشور به نمایش گذاشته اند.
به گزارش ایرنا، هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک انداز پیکان است، به همین مناسبت و به پاس رشادت های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی، این روز از سوی امام خمینی (ره) با عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021

انتهای پیام /*