شناسهٔ خبر: 21361742 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سلاح نظامی کشتار مسلمانان درمیانمار را اسراییل تامین می کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ماجرای اسف بار کشتار مسلمانان میانمار توسط حاکمان آن کشور به چند عامل بر می گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه چهارشنبه در حاشیه دیدار با امام جمعه کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ماجرای اسف بار کشتار مسلمانان میانمار توسط حاکمان آن کشور به چند عامل بر می گرد که  اول بحث استعمار است جمعیت مسلمانان در منطقه ای به نام اراکان زندگی می کنند که سرزمین خوبی است تا چند سال قبل که قانون اساسی توسط نظامیان تغییر کرد و مسلمانان را به عنوان بومیان مهاجر تلقی کردند و حق شهروندی آنها را حذف کردند.

وی با اشاره به اینکه میانمار یا برمه سابق که  52میلیون جمعیت با 35 نوع اقلیت دارد گفت: تنها اقلیتی که با آن مشکل دارند مسلمانان هستند.

به‌گفته‌وی، عامل دوم کشتار مسلمانان میانمار کینه انگلستان است زمانی که هندوستان در اشغال انگلستان بود میانمار هم جزو مستعمره انگلیس بود چون مردم اراکان در استقلال میانمار نقش داشتند از آن زمان انگلیسی ها کینه گرفتند و نگران این شدند که نکند مسلمانان استقلال آنجا را دردست بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی،سومین قضیه کشتار مسلمانان را در میانمار اسلام هراسی که بعد از 11 سپتامبر تشدیدشد دانست و گفت:رژیم صهیونیستی مستقیم به حاکمان نظامی میانمار اسلحه می دهد.

وی، تبلیغاتی را که مطرح می شود جنگ اینها جنبه مذهبی دارد و جنگ بودایی با مسلمان است دروغین عنوان کرد و افزود : در حقیقت این کار را ارتش و حکومت میانمار می کنند جنبه مذهبی ومقابل قراردادن بودایی و مسلمانان نیست.

به‌گفته‌وی، سپاه آمادگی خود را برای هر گونه خدمتی اعلام کرده است که لازمه آن ایجاد زمینه کمک رسانی است که سازمان ها و محافل بین المللی باید اقداماتی در این زمینه انجام دهند تا سپاه هم بتواند وظیفه خود را در زمینه کمک رسانی انجام بدهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح‌کرد: بحث لشگرکشی اصلا معنا ندارد که سپاه بخواهد از نظر نظامی یا مستشاری وارد شود اینجا اصلا موضوعیت ندارد و صرفا کمک های بهداشتی، غذایی، لباس و پوشاک مدنظر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، افزود :در حال همفکری هستیم که در این شرایط چه کمکی به میانمار می تواند بکند.

اتفاقات و تحولات سوریه چیزی شبیه معجزه است


وی، در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز شاهد ایفای نقش انقلاب نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه و بین الملل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران توانسته تحولاتی را با انتقال فرهنگ بسیجی در منطقه از جمله سوریه ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اتفاقها و تحولاتی که در کشور سوریه رخ داده، شبیه معجزه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، افزود: آمریکا وقتی اراده می کرد، تحولی را ایجاد کند، ایجاد می شد اما پنج سال است که تلاش می کند رژیم حاکم بر سوریه را عوض و این کشور را از جبهه مقاومت جدا کند اما موفق نشده است.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها به کشور عراق هم لشکرکشی کردند اما نتوانستند کاری انجام دهند چون این اقدامها به نقش بالنده و ریشه دار انقلاب اسلامی ایران، مرتبط است.


 نقش بالنده روحانیت در پاسداری از حریم تشییع و اهل بیت(ع)


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نقش روحانیت در طول بیش از یک هزار سال در دوران غیبت از پاسداری از شریعت، حریم اهل بیت (ع) و نگهبانی از میراث گران سنگ بعثت را یادآور شد و گفت: نقش ملا علی کنی در قرارداد رویتر، شهید شیخ فضل الله نوری در نهضت مشروطیت، میرزای شیرازی در جنبش تنباکو، آیت الله کاشانی در نهضت ملی نفت ایران و شهیدان مطهری، صدر و دیگر بزرگانی که برای مقابله با اندیشه های التقاطی، ناسیونالیستی، لیبرالیستی و چپ مارکسیستی مردانه ایستاده و قیام کردند، بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی همچنین نقش علامه طباطبایی در تبیین اصول فلسفه را ستود و گفت: اینها برگ های زیبای تاریخ بود که روحانیت شیعه برای مقابله با چهره انحراف تلاش و جهاد کردند تا ثمرات تلاش همه بزرگان به بار نشست و با دست توانای یک عالم وارسته چون امام راحل زمینه به بارنشستن همه تلاش ها و جهاد بزرگان از شیخ طوسی تا آیت الله بروجردی آماده و سرانجام زمینه پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی فراهم شود.

شایان ذکر است :نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور شرکت در همایش بصیرتی ائمه جمعه و جماعات و مبلغان کاشان به این منطقه سفر کرده است.

انتهای پیام/ب

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با امام جمعه کاشان