شناسهٔ خبر: 21354590 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی:

نارضایی شهروندان تربت حیدریه از تبصره 3بحق است/ احتمال حذف این تبصره از قبوض آب

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا نادر سلیمانی چهارشنبه در آخرین نشست این شورا، اظهار کرد: با وجود ابلاغ مصوبه شورا مبنی بر تعدیل مبالغ دریافتی این تبصره به اداره آب و فاضلاب شهری در دوم شهریور، این مصوبه اجرایی نشده است.
وی با انتقاد از آب و فاضلاب تربت به علت بی توجهی به اعمال این مصوبه، تاکید کرد: آبفا موظف است نرخ های جدید را اعمال کند و در چنین نکند شورای شهر ناگزیر خواهد بود برای استیفای حقوق شهروندان به نحو دیگری اقدام کند.
سلیمانی افزود: برای نظارت بر اجرای این مصوبه، 2 تن از اعضای شورای شهر انتخاب شده اند تا با بررسی موضوع گزارشی را به صحن شورا بیاورند تا پس از آن در این خصوص تصمیم گیری شود.
شورای شهر تربت حیدریه، تیرماه امسال با برگزاری چندین جلسه در خصوص بررسی تبصره 3 قانون اخذ عوارض اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری، رای به تعدیل عوارض دریافتی بابت این تبصره از شهروندان داده بود که تاکنون از سوی آب و فاضلاب عملی نشده است.
رئیس شورای تربت حیدریه در خصوص انتخاب شهردار جدید این شهر نیز گفت: تا پایان هفته جاری از بین هفت گزینه ای که برنامه‌های خود را به شورا ارائه داده بودند، یک نفر به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد.
محمد امانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدریه نیز اعتراضات مردم به تبصره 3 را بجا خواند و گفت: اکنون که مدیریت آبفا حاضر به پاسخگویی و شفاف سازی نیست اجرای این تبصره دیگر جایز نیست و باید هرچه سریعتر نسبت به لغو آن اقدام شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر نیز گفت: اجرای این تبصره با شرایط کنونی اجحاف به همشهریان است و حتی فرمول تعدیل این تبصره نیز جای بحث و تغییرات اساسی دارد.
علی محمد الهیاری در مورد گزینش شهردار نیز گفت: هر چند باید در انتخاب شهردار تمام جوانب را سنجید اما نباید فراموش کرد که تاخیر و از دست دادن زمان هم می تواند آسیب و ضررهای زیادی را در پی داشته باشد.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
5132
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*