شناسهٔ خبر: 17386004 - سرویس اجتماعی
منبع: آنا | لینک خبر

واشقانی فراهانی:

بزرگترین دغدغه آیت‌الله هاشمی علاوه بر حفظ انقلاب، توسعه و پیشرفت ایران بود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی او را یکی از استوانه های استوار انقلاب اسلامی خواند که همه وجود و زندگی خودش را وقف مبارزه، پیروزی و حفظ انقلاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «آیت الله هاشمی یکی از استوانه های استوار انقلاب اسلامی بودند. ایشان تمام وجود و زندگی خود را وقف مبارزه، پیروزی و حفظ انقلاب کردند. بزرگترین دغدغه آیت الله هاشمی علاوه بر حفظ انقلاب توسعه و پیشرفت ایران بود. ایشان یکی از فرزندان برومند این انقلاب بودند که یاد و خاطره شان در دل‌ها باقی می‌ماند و مانند یک سرو بلندقامت در بلندای تاریخ ایران برای همیشه نامشان ثبت می‌شود.»

او ادامه داد: «جنبه‌های شخصیتی آیت‌الله آنقدر گسترده است که زبان من از توصیف او کوتاه است. از دیگر ویژگی‌های شخصیتى آیت‌الله هاشمی می توان به "جامع‌نگری"، "آینده‌نگری"، "هوش سرشار" و پرتلاش بودن ایشان نام برد که از او شخصیتى بی‌نظیر در تاریخ چندصد ساله ایران ساخته بود.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «به راستی همانطور که امیر کبیر فراهانی در پی آبادی و سربلندی این مرز و بوم بود، ایشان هم با گام‌های بلند در راه اعتلای این کشور و حفظ انقلاب اسلامی با وجود همه ناملایمت‌ها قدم برداشت. این ناملایمتی‌ها حتی باعث نشد که ایشان یک گام از یاری انقلاب و مقام معظم رهبری به عنوان یار دیرینش عقب‌نشینی کند و تا آخرین لحظه زندگی پربرکت خودش یار و یاور انقلاب و پاسدار پیشرفت ایران بود.»

واشقانی فراهانی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی پدر معنوی خودش را از دست داده است. دانشگاه باید تلاش کند آرمان‌های بلند حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از تاسیس این دانشگاه که همانا گسترش پیشرفت فرهنگ و توسعه برای این سرزمین بود، فراموش نکند و با تلاش و جدیت بیشتر برای دستیابی به آرمان‌های بلند این معمار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از فرزندان رشید این ملت گام بردارد.»