شناسهٔ خبر: 17385578 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در واکنش به اتهام ترامپ: گزارش اطلاعاتی از طرف ما نشر داده نشد

تهران - ایرنا - در پی بالا گرفتن نزاع لفظی بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا با جامعه اطلاعاتی این کشور ، جیمز کلاپر مدیر 'اطلاعات ملی' آمریکا با ترامپ تماس گرفت و به او اطمینان داد که سازمان های اطلاعاتی در نشر مطالب علیه او نقشی نداشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اینترنتی 'ان بی سی نیوز' ، جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت که چهارشنبه شب با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب صحبت کرده و به او گفته است که جامعه اطلاعاتی آمریکا در انتشار یک یادداشت جنجالی دست نداشته است.
کلاپر گفت : من تاکید کردم که این سند محصول جامعه اطلاعاتی آمریکا نیست و اعتقاد ندارم که نشر آن از درون جامعه اطلاعاتی انجام شده باشد.
وی افزود: جامعه اطلاعاتی هیچ قضاوتی درباره درست بودن این سند نداشته و ما در نتیجه گیری های خود به هیچ وجه به این سند متکی نبوده ایم.
این سند 35 صفحه ای که روز سه شنبه سایت 'بازفید' (BuzzFeed) آن را منتشر کرده بود، شامل ادعاهایی است مبنی بر اینکه دولت روسیه به مدت پنج سال مشغول پرورش دادن و حمایت از ترامپ بوده است .
ترامپ در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود این ادعاها را 'جعلی' دانست و سایت بازفید را 'تکه ای آشغال' توصیف کرد.
ترامپ همچنین این احتمال را مطرح کرد که ممکن است این مطالب توسط دستگاه های اطلاعاتی نشر یافته باشد و گفت در صورتی که کار آنها باشد یک لکه سیاه در سابقه کار دستگاه های اطلاعاتی خواهد بود.
در این حال، کلاپر گفت: من ناخشنودی خود را از انتشار چنین مطالبی ابراز کردم و هر دو (من و ترامپ) اتفاق نظر داشتیم که چنین مطالبی برای امنیت ملی آمریکا خسارت بار است.
ترامپ در هفته های اخیر نسبت به ارزیابی های جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دست داشتن دولت روسیه در حملات اینترنتی مرتبط با انتخابات آمریکا، ابراز تردید کرده است که این موضوع پرسش هایی درباره رابطه آینده ترامپ با سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا ایجاد کرده است.
ترامپ در کنفرانس خبری روز چهارشنبه بالاخره قبول کرد که روسیه در کار هک کردن دست داشته است.
کلاپر در بیانیه خود خاطرنشان کرد که گفت وگوی او با ترامپ با 'لحن خوشایندی' پایان یافت. وی افزود: رئیس جمهوری منتخب بار دیگر تقدیر خود را از مردان و زنان شاغل در جامعه اطلاعاتی آمریکا ابراز کرد و من به او اطمینان دادم که جامعه اطلاعاتی آماده خدمت به دولت او و مردم آمریکا است.
سایت بازفید بخشی از بودجه خود را از شرکت 'ان بی سی یونیورسال' مرتبط با 'ان بی سی نیوز' دریافت می کند.
اروپام**1078** مترجم: بابک جعفری**انتشاردهنده: عزیز موسوی

انتهای پیام /*