شناسهٔ خبر: 17385498 - سرویس اقتصادی
منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر 2 هزار میلیارد ریال میزان درآمدهای مصوب کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج -ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که میزان درآمدهای عمومی این استان در سال جاری افزون بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم کشاورز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برآورهای انجام شده تا آبان سال جاری افزون بر یکهزار و 400 میلیارد ریال از این میزان وصول شده است.
وی تصریح کرد که میزان درآمدهای عمومی در این استان در سال 92 از حدود یکهزار و 600میلیارد ریال در سال 94 به رقمی افزون بر یکهزار و 890 میلیارد ریال افزایش یافت.
کشاورز در ادامه افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی نیز در سال 92 از حدود 6.5 میلیون دلار به حدود هشت میلیون دلار در سال 94 رسید.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 میلیون دلار از مجموع 52 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی این استان از سه دهه گذشته تاکنون در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی ابراز داشت: این استان هم اینک جزء 10 استان برتر و پیش رو در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی است.
به گفته کشاورز افزون بر 5.5 میلیون دلار کالا در 9 ماه گذشته از این استان به خارج از کشور صادر که نزدیک به 2.5 میلیون دلار آن از گمرک سایر استان‌ها ارسال شده است.
وی گفت که تاکنون 9 طرح مهم اقتصادی کهگیلویه و بویر احمد در حوزه سرمایه گذاری خارجی در ستاد سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و دارایی و ظرف سه سال گذشته به تصویب رسیده است.
وی برخی از مهمترین این طرح ها را شامل تولید فرآورده های نفتی (پالایشگاه) درگچساران، طرح تولید پلی اتلین سنگین شرکت پتروشیمی دهدشت، احداث تله کابین و مجموعه های فرهنگی و تفریحی در یاسوج و طرح تولید فرآورده های نفتی از گاز طبیعی (شرکت پتروسازان زاگرس ذکر کرد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

انتهای پیام /*