شناسهٔ خبر: 17385157 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس‌راه کشور خبر داد:

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده‌ای کشور طی ۱۰ سال گذشته

کرج - رئیس پلیس‌راه کشور از کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده‌ای طی ۱۰ سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین حمیدی ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس پلیس‌راه استان البرز اظهار کرد: با تمهیدات به‌کارگیری شده توسط پلیس‌راه و تعامل و همکاری نزدیک با سایر دستگاه‌های خدمات رسان و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه راه و کنترل رانندگان، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی کشور ازجمله البرز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص تصادفات جاده‌ای با توجه به شاخص‌های بین‌المللی و نرخ رشد جمعیت و وسایل نقلیه ایران در میزان تصادفات رتبه پنجم را در دنیا دارد.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: تردد عابران پیاده در محل‌های پرخطر جاده‌ای و همچنین وسایط نقلیه سنگین ازجمله مهم‌ترین مشکلات موجود در محورهای مواصلاتی البرز است.

رئیس پلیس‌راه کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی جاده‌های استان البرز گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و مسائلی نظیر ریزش بهمن و کوه در جاده‌های البرز، با به حداقل رساندن توقف‌ها در نقاط پرخطر و همچنین به‌کارگیری اقدامات ایمنی و امنیتی شاهد کاهش مشهود خسارات در راه‌های این استان خواهیم بود.

سردار حمیدی گفت: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جانب شهروندان و تخطی از سرعت مطمئنه باعث بروز تصادفات و حوادث جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی افزود: با اقداماتی نظیر بالا بردن ضریب اصطکاک در جاده‌ها بخصوص آزادراه‌ها نیز می‌توان در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده‌ها مؤثر بود.

رئیس پلیس‌راه کشور در ادامه این مراسم از زحمات سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس سابق راه البرز تشکر و برای سرهنگ رضا معظمی گودرزی که عهده‌دار این مسئولیت شدند آرزوی موفقیت کرد.