شناسهٔ خبر: 17374681 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

در آیین تحویل ایرباس

مدیرعامل ایران ایر: امروز روز بزرگی برای ارتباط ایران و اتحادیه اروپاست

تهران- ایرنا- مدیرعامل ایران ایر در آیین تحویل نخستین هواپیمای ایرباس گفت: امروز روز بزرگی برای این شرکت و همچنین ارتباط ایران و اتحادیه اروپا به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی هما، «فرهاد پرورش» عصر امروز (چهارشنبه) در آیینی که در شهر تولوز فرانسه برگزار شده بود، این سخن را بیان کرد.
در این آیین نخستین فروند ایرباس خریداری شده مدل ای.321(A321) با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس تحویل ایران شد.
به گزارش ایرنا، این هواپیمای 190 نفره قرار است فردا به همراه هیات ایرانی با هدایت خلبانان ایران ایر، فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد مهرآباد تهران ترک کند.
این هواپیما نخستین فروند از هواپیماهای ایرباس است که پیش قرارداد آن اواخر پارسال با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس بین ایران ایر و ایرباس امضا و پس از مدتی، قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما نهایی شد.
مدیرعامل ایرباس در این مراسم ابراز امیدواری کرد با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.
«فابیس برژیر» گفت: طبق قراردادی که با ایران ایر امضا شده است، هواپیماهای بعدی نیز بتدریج به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل می شود.
برژیر اعلام کرد از یکصد فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.
وی افزود: قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید این هواپیماها با مجوز خزانه داری آمریکا و قوانین بین المللی امضا شده است و درصددیم طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهیم و امسال نیز شماری از این هواپیماها به این شرکت تحویل می شود.
مدیرعامل شرکت ایرباس درباره تاثیر برنده شدن «دونالد ترامپ» در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بر سیاست های این شرکت گفت: ترامپ تاثیری در روابط ما با ایران ندارد.
به گفته مدیرعامل شرکت ایرباس، قرارداد این شرکت با ایران‌ایر یک هفتم کل سفارش‌هایی است که در سال ٢٠١٦ میلادی دریافت کرده است.
به گزارش ایرنا، براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این هواپیما ساعت پنج صبح فردا (پنجشنبه) به وقت محلی فرودگاه تولوز را ترک کند و بعدازظهر در آیینی به فرودگاه مهرآباد وارد شود.
در مجموع شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران با ایرباس برای خرید یکصد فروند هواپیما و با شرکت بویینگ برای خرید 80 فروند هواپیما قرارداد امضا کرده و قرار است بزودی قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای 70 نفره را با شرکت فرانسوی- ایتالیایی «ای.تی.آر» (ATR) امضا کند.
جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از 200 فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد و افزایش بیش از50 هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از 20 هزار نفر در داخل فراهم می کند.
پیش از این مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اعلام کرده بود نخستین هواپیمای321 ایرباس پیش از نوروز 1396 و هفت تا هشت فروند دیگر تا دی ماه سال آتی تحویل ایران ایر می شود.
در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.
خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایران 85 درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و 15 درصد آن را از منابع داخلی خود تامین می کند.
اقتصام**9123**1961** خبرنگار: زهره دریغ گفتار** انتشار دهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco

انتهای پیام /*