شناسهٔ خبر: 17371713 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله دری نجف آبادی:

آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات بسیاری برای نظام داشت

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی و امام جمعه اراک، با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی عالمی وارسته بود و با عزت زندگی کرد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات بسیاری برای نظام داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز(23دی) در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسجانی در حوزه کمالیه خرم آباد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بود.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی، افزود:  آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات بسیاری برای نظام داشت و در طوفان های مختلف یار انقلاب بود.

 

آیت الله دری نجف آبادی، با برشمردن برخی ویژگی های بارز اخلاقی آیت الله هاشمی،  ادامه داد: آیت الله هاشمی، عالمی وارسته بود که با عزت و بزرگی زندگی کرد.

 

وی با اشاره به مبارزات انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی، ابراز کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به رغم شکنجه های زیاد ستم شاهی، در سیاه چاله های دوران طاغوت هم با عزت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی خدمات زیادی برای انقلاب داشتند، افزود: وی همچمنین دغدغه جهان اسلام را داشت و آزاد سازی قدس شریف از آرمان های وی بود که قبل از انقلاب در این زمینه کتاب نوشت.

 

آیت الله دری نجف آبادی، با اشاره به اینکه دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در قالب توطئه های مختلف به فکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده است، ادامه داد: با هوشیاری ملت و مسئولان ایران اسلامی، دشمن آرزوی جدایی ملت ایران از ارزش ها ی دینی و انقلابی و مرجعیت را به گور خواهد برد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن از فرهنگ استکبار ستیزی  ملت ایران واهمه دارد، افزود:  به رغم توطئه های دشمنان ملت ایران و علمای  اسلام همواره در برابر استکبار جهانی، طاغوت و ظالمان ایستادگی می کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی،  خاطرنشان کرد: تقویت بصیرت عمومی و تلاش برای حرکت در مسیر انقلاب و گمراه نشدن از مسیر انقلاب باید مورد توجه عمومی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: در این راستا باید تلاش شود تاریخ انقلاب  و افرادی که موتور محرک نظام اسلامی بوده اند را شناخت و به نسل جوان ونوجوان نیز به خوبی معرفی کرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به برخی خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی  چون در راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت عظیم در حوزه کسب علم و دانش بود.

 

وی بیان کرد: تا قبل از راه اندازی دانشگاه آزادی اسلامی، دانشجویان برای کسب علم به کشورهای بیگانه مراجعه می کردند و با راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و خدمات دانشگاهی  گام موثری در کسب علم و دانش در کشور برداشته شد.

 

آیت الله دری نجف آبادی، بیان کرد: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی، بیش از پنج میلیون فارغ التحصیل بدون وابستگی اعتباری به دولت تحصیل کردند.