شناسهٔ خبر: 9577267 - سرویس استانی
منبع: هدانا | لینک خبر

پایانه مسافربری موقت در مهران راه اندازی شد

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نوراله خادم اظهار کرد: تعداد زیاد اتوبوس ها در پایانه مرزی صدف و گل آلود شدن این پایانه بدنبال بارش های شب گذشته، به ایجاد گره های ترافیکی مقطعی در این پایانه و مسیر 11 کیلومتری تا پل زائر منجر شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شب گذشته تعداد زیادی از زائران در داخل شهر مهران اسکان داده شدند و هم اکنون قصد خروج از مهران به سمت شهرهای شان را دارند پلیس راهور با همکاری شهرداری و یگان ویژه اقدام به راه اندازی پایانه مسافربری موقت در داخل شهر کرده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: این پایانه مسافربری در خیابان شهید شوهانی'شهر مهران راه اندازی شده است بنابراین از زائران در خواست می کنیم برای تسهیل در انتقال به شهرهای شان ضمن پرهیز از عجله و شتاب از ناوگان حمل و نقل عمومی مستقر در این پایانه استفاده کنند.
براساس اعلام مدیرکل پایانه های حمل و نقل استان ایلام حدود چهار هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از پایانه مرزی مهران به شهرهای مختلف کشور به مرز بین المللی مهران فراخوان شده اند.
از چهار روز پیش تا صبح امروز 700 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران به کشور بازگشته اند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.
6032/9002