به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا محمودی، مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای مصرف کارگران (امکان) و عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران با یادآوری نقش متمایز و ویژه تعاونیهای مصرف در مدیریت تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: اینک بیش از ۲۲۰۰ تعاونی مصرف کارگری در سراسر کشور در کنار هزاران تعاونی مصرف بخشهای کارمندی، فرهنگیان و…. این آمادگی را دارند تا به منظور تقویت نظام تأمین و توزیع کالاهای اساسی نظیر روغن، برنج، شکر و مرغ و گوشت، نقش محوری خود را در ارتقای تابآوری اقتصاد و حمایت از طبقات متوسط و ضعیف در برابر هرگونه تلاطم معیشتی ایفا کنند.
محمودی افزود: تعاونیهای مصرف نقش بسیار مهمی در توزیع عادلانه و فراگیر کالاهای ضرور اساسی دارند.
مدیرعامل اتحادیه امکان بیان کرد: تجربه بسیار ذیقیمت توزیع اقلام از طریق تعاونیهای مصرف در ایام ۸ سال دفاع مقدس باید فراروی تصمیم گیران وزارت جهاد کشاورزی و صمت باشد.
وی ادامه داد: بدیهی است علیرغم همه مشکلات و برخی تنگ نظریها، کماکان بسیاری از تعاونیهای مصرف کارگری، کارمندی، فرهنگیان و… با بهرهگیری از دانش روز و تقویت توان توزیعی خویش میتوانند نقش سازندهای در تحقق عدالت اقتصادی ایفا کنند.
عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران تاکید کرد: اتحادیههای مصرف نیز در ذیل نظارت اتاق تعاون ایران به عنوان عالیترین نهاد بخش تعاون، آمادگی کامل دارند تا شبکه وسیع و مردمی خویش را در فضای فعلی کشور بیش از پیش در اختیار نظام توزیع عادلانه قرار دهند تا کالاهای اساسی با بهای تمام شده در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.