همایش روز ملی «حمایت از حقوق مصرفکنندگان» به ایستگاه بیست و سوم رسید و در این دوره، شرکت مشتریان گلدیران موفق شد در دسته «نصب، تعمیر و تمدید گارانتی»، برنده تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرفکنندگان شود. این برنامه که به منظور تقدیر از بنگاههای اقتصادی برتر کشور در سال 1403، در تاریخ 9 اسفند 1403، با حضور مقامات دولتی و منتخبین، در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، با حضور جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد گروه گلدیران، همراه بود.
این مراسم، هر ساله با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرفکنندگان، توسط سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، برگزار میشود.
علی صالحی، مدیر برنامهریزی استراتژیک گروه گلدیران، در حاشیه این برنامه ضمن اشاره به تعدد و تکثر جوایز شرکت مشتریان گلدیران در سالهای اخیر، تصریح کرد: «استانداردهای سختگیرانه ما در گروه گلدیران به منظور ارائه بهترین و سریعترین خدمات به مشتریان محترم گلدیران، سبب شده است که همواره شرکت مشتریان گلدیران به عنوان یکی از مهمترین مراکز ارائه خدمات پس از فروش در ایران شناخته شود. موفقیت گلدیران در حوزه خدمات پس از فروش، تاییدی است بر تمامی معیارهای ارزیابی که در سالهای گذشته برای بررسی جوانب مختلف ارائه خدمات به مشتریان در این شرکت وضع شده و روز به روز در جهت رفع موانع و کاستیها در این زمینه خاص، تلاشمان را بیشتر کردهایم.»
مهدی فرجی، مدیرعامل شرکت مشتریان گلدیران در این برنامه، با تاکید بر بهرهمندی این شرکت از مشاورهها و نظرات مشتریان در ترسیم افق کاری خود، گفت: «پیگیری مشتریان و تعامل با آنها از طریق خدمات مشتریان شرکت، به ما کمک کرده است تا از میزان رضایت آنها اطلاع پیدا کنیم و مشکلاتی که ممکن است با آنها روبهرو شوند و یا دغدغههایی که دارند را بشناسیم. تجربه ما نشان میدهد در صورتیکه مشتریان مطمئن شوند که ما برای بهبود خدماتمان، در تلاش هستیم و میزان رضایت آنها برایمان اهمیت دارد؛ به تعامل با ما علاقه بیشتری نشان میدهند که درمورد گلدیران کاملا این اتفاق صورت گرفته است.»
در این دوره از همایش حمایت از حقوق مصرفکنندگان چه گذشت؟
بنا بر اعلام روابط عمومی و تشکلهای سازمان حمایت مصرفکنندگان در این دوره، ۱۲۰۰ شرکت در ارزیابی اولیه ثبتنام کردند که از میان آنها ۸۰۰ شرکت در همان مرحله اولیه رد شدند، ۴۰۰ شرکت به مرحله بعدی ارزیابی راه پیدا کردند و در نهایت، ۵۵ شرکت مورد ارزیابی نهایی قرار گرفتند. در مراسم اختتامیه، به تعدادی از این شرکتها، تندیس طلایی، نقرهای و برنزی اهدا شد و به تعدادی نیز صرفاً گواهینامه تعلق گرفت. از جمله معیارهایی که شرکتهای حائز رتبه برگزیده در این همایش، براساس آن مورد ارزیابی قرار گرفتهاند، میتوان به سرعت تعمیر محصولات برای مشتریان و زمان ارائه خدمات، میزان کمی پاسخگویی و تعداد خدمات به مشتریان، کیفیت پاسخگویی به مشتریان، میزان نرخ شکایت از برند، میزان رضایت مشتریان از پاسخگویی و سایر ملاکهای خدمات پس از فروش اشاره کرد.
گفتنی است شرکتهایی که در این دوره تندیس طلایی «حمایت از حقوق مصرفکنندگان» را دریافت کردند (از جمله شرکت مشتریان گلدیران)، دارای استانداردهای جهانی هستند و پروندهای برای آنها ثبت نشده است. با توجه به اینکه دریافت این تندیس مستلزم این است که این شرکتها حتی یک پرونده تعزیراتی یا حقوقی نیز نداشته باشند، میتوان گفت این تندیس، مردمیترین جایزه در فضای بنگاههای اقتصادی کشور است، زیرا تشخیص اهدای آن، براساس نیاز و خواسته مردم صورت میگیرد.
شایان ذکر است که جایزه «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان»، ۲۳ سال است که فعالیت میکند و به گواه بسیاری از فعالان حوزه کسب و کارها در ایران، یکی از سختگیرانهترین جوایز به شمار میرود. در برگزاری این دوره از این جایزه، تمهیداتی صورت گرفت تا دانشگاههای معتبر نیز در این مسیر به برگزارکنندگان کمک و با آنها مشارکت کنند.
گلدیران؛ همگام با مشتریان
گروه گلدیران که در دوره اخیر برای سیزدهمین بار توانست تندیس حمایت از حقوق مصرفکنندگان را از آن خود کند، در سالهای اخیر پیشتاز ارائه خدمات متنوع و کاربردی به مشتریان خود بوده است. این شرکت، همواره سوابق درخشانی در حوزه خدمات پس از فروش داشته، چنان که در دوران حضور برندهای معتبر جهانی نظیر برند الجی در ایران، برترین شرکت ارائهدهنده خدمات پس از فروش در خاورمیانه لقب گرفته است. در حقیقت، حسن شهرت برند گلدیران، از آغاز فعالیت تا امروز، بیش از هر فاکتور دیگر، به واسطه خدمات پس از فروش بوده که این مهم، منجر به تعدد و تکرر جوایز در حوزه خدمات پس از فروش برای گلدیران شده است.
در حال حاضر، مشتریان گلدیران میتوانند درخواست نصب، تعمیر، سرویس دورهای، تمدید گارانتی دستگاههای خود را در سایت شرکت مشتریان گلدیران ثبت کرده و همچنین از روند پیگیری درخواستهای خود مطلع شوند. همچنین مشتریان میتوانند وضعیت گارانتی دستگاه خود را بررسی کنند و مدت زمان باقی مانده از گارانتی دستگاه خود را نیز به کمک کارشناسان این شرکت مشاهده نمایند. آنها همچنین میتوانند از بیمه و اطلاعات مربوط به تمدید گارانتی دستگاه خود مطلع شوند. گفتنی است که امکان دانلود دفترچه راهنمای محصولات نیز برای همه مخاطبان در سایت شرکت مشتریان گلدیران وجود دارد. مشتریان همچنین میتوانند به اطلاعات مربوط به نمایندگی مجاز در شهر خود دست پیدا کرده و با نمایندگی مجاز شهر خود در تماس باشند.
یکی از اقدامات بسیار مهم و ارزنده شرکت مشتریان گلدیران، استفاده از فناوریهای نوین و دیجیتالیزه کردن تمامی خدمات به مخاطبان گلدیران است که در سالهای اخیر با اهتمام ویژهای از سوی مدیران این شرکت پیگیری شده است. در همین راستا و به منظور تحقق این امر، سایت شرکت مشتریان گلدیران چندین سال پیش آغاز به فعالیت نمود. این سایت که در ابتدای فعالیت خود، حدود 100 بازدید روزانه داشت، به صورت روزانه حدود 8000 تا 10000 بازدید دارد و مشتریان میتوانند به خدمات، اطلاعات فنی و قطعات جانبی موردنیاز خود به سادگی دست یابند. علاوه بر این، مشتریان در این درگاه ارتباطی، پروفایل شخصی خود را دارند و از ثبت اطلاعات، سوابق دریافت خدمات، گارانتی، بیمه و تمدید گارانتی دستگاه خود مطمئن میشوند.
علاوه بر این، شرکت مشتریان گلدیران، شبکههای اجتماعی را نیز به عنوان یکی از زمینههای مهم نقشآفرینی خود دیده و فعالیت خود را در شبکه اجتماعی لینکدین نیز آغاز کرده و به صورت مداوم و مستمر با تعامل با مشتریان و مخاطبان گلدیران میپردازد. فعالیت در این شبکه اجتماعی پرمخاطب، با هدف افزایش آگاهی از برند و تاکید بر حضور خدمات پس از فروش گلدیران، بهبود تصویر برند کارفرمایی، انتشار فرهنگ سازمانی، ایجاد اعتماد و انگیزه برای کارمندان سازمان و کاندیدهای جذب و استخدام، امکان ارتباطات B2B، جذب نیروی انسانی متخصص، افزایش رضایت مشتریان در پی اطلاعرسانیهای شفاف در مورد مزایا و سرویسها و آگاهی دیگر سازمانها از دامنهی تخصص مدیران و کارکنان سازمان صورت گرفته است.