شناسهٔ خبر: 71368105 - سرویس اقتصادی
منبع: میراث آریا | لینک خبر

در آخرین روز نمایشگاه گردشگری چه گذشت؟/ از خالی شدن قفسه عروسک‌های بومی تا صف کشیدن برای عکاسی با خانه روستایی

آخرین روز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان همراه شد.

صاحب‌خبر -

میراث‌آریا: چهارمین و آخرین روز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با حضور ۳۰ خودرو کمپر در محوطه نمایشگاه و مجاور سالن ۳۸ آغاز شد.

روز چهارم به جرأت شلوغ‌ترین روز نمایشگاه هجدهم گردشگری بود، به نحوی که تردد در راهروی‌های سالن‌ها حتی محوطه نمایشگاه به دلیل ازدحام جمعیت به سختی انجام می‌شد.

بابل، رشت و سیستان و بلوچستان رکوردار حضور بازدیدکنندگان

سه غرفه بابل، رشت و سیستان و بلوچستان رکوردار حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه هجدهم بودند و دلیل آن هم توجه ویژه به غرفه‌آرایی و معرفی خوراک و شیرینی‌های محلی بود که پای مردم را به غرفه‌ها باز می‌کرد.

غرفه بابل با استقرار ماکتی از یک خانه روستایی و فروش محصولات چوبی و حصیری مخاطبان زیادی را به سمت خود کشانده بود، به نحوی که برای عکاسی با خانه روستایی، شاهد صف کشیدن بازدیدکنندگان در غرفه بودیم.

یکی دیگر از غرفه‌های جالب توجه، غرفه استان بوشهر بود که با نی انبان‌های رنگارنگ تزیین شده بود، همچنین در این غرفه شاهد معرفی گردشگری دریایی و امکاناتی همچون دوچرخه دریایی، وسایل موج سواری و غواصی بودیم.

 استقبال بازدیدکنندگان از عروسک بومی گلستان

استان گلستان هم در نمایشگاه هجدهم از قافله معرفی خوراک و صنایع دستی خود جا نمانده بود.

در این غرفه عروسک محلی و احیاء شده «ماروَچه» (مادر و بچه)  که سال ۹۸ ثبت ملی شده بود با استقبال زیادی مواجه شد، به طوری که در روز آخر نمایشگاه هجدهم قفسه عروسک‌ها خالی شد.

همچنین با توجه به اینکه  گلستان قطب گردشگری کشاورزی است، شاهد ارائه میوه‌های گرمسیری همچون پاپایا، موز و آناناس بودیم که در گنبدکاووس پرورش می‌یابد.

رونمایی از نخستین مجله «تهران دیدنی»

در آخرین روز نمایشگاه شاهد رونمایی از نخستین مجله «تهران دیدنی» در غرفه اراضی عباس آباد و با حضور معاون گردشگری کشور بودیم.

مجله‌ای که به معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر تهران پرداخته و قرار است در هر شماره، اطلاعات جدیدی از پایتخت را به اطلاع مخاطبان خود برساند.

در چهارمین و آخرین روز از نمایشگاه جمعیت بیشتری نسبت به روزهای قبل برای بازدید آمده بودند و بیشترین درخواست برای ثبت نام در باشگاه مشتریان گروه هتل‌های لاله بود.

رونمایی از پویش «شنوگرد» در نمایشگاه هجدهم

این پویش با هدف توسعه گردشگری الکترونیک با استفاده از فناوری‌های نوین با شعار بشنو و بگرد و سکه بگیر توسط پلتفرم شنوبوک و بگردش با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز برای توسعه گردشگری اقوام بزرگ ایرانی، راه‌اندازی شد.

گردشگران با رفتن به مکان‌های گردشگری موجود در اپلیکیشن و قدم زدن سکه مجازی دریافت می‌کنند و باسکه‌های دریافت شده می‌توانند از تخفیفات مختلف از جمله امتیازات و جوایزی از جمله بسته‌های اینترنت، تخفیف‌های فرهنگی از جمله اشتراک کتاب صوتی شنوبوک و کتاب‌های چاپی، تفریحی و سلامتی بلیت استخر و رژیم‌های غذایی و گردشگری، خرید بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه و صنایع دستی و... بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/