شناسهٔ خبر: 70267048 - سرویس سیاسی
منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری، ۱۳ ایده کاربردی

صاحب‌خبر -

تصور کنید کسب‌وکاری دارید و درمورد خدماتی که ارائه می‌دهید همچنان نمی‌دانید که چگونه مشتریان جدید را به سمت خود جذب کنید. در چنین شرایطی تبلیغات، شاه‌کلید موفقیت شماست؛ اما انتخاب روش مناسب برای تبلیغات بستگی به عوامل زیادی دارد که شما بایستی باتوجه به مدل کسب‌وکار خودتان درنظر بگیرید. در این محتوا، بهترین و کارآمدترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری را بررسی می‌کنیم که عبارت است از:

  • ایمیل مارکتینگ
  • ثبت مکان در نقشه‌ها
  • تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات چاپی

کم هزینه ترین راه های تبلیغاتی برای جذب مشتری

توجه به هزینه‌ها و بودجه بندی در هر مرحله‌ای که باشید اهمیت دارد. در واقع فرقی ندارد که کسب‌وکار تازه‌ای راه اندازی کرده‌اید یا آن‌که سالهاست در حوزه‌ مشخصی فعالیت می‌کنید برای تبلیغات هدفمند بایستی به هزینه‌ها توجه و بودجه‌ای را درنظر بگیرید. به همین جهت در ادامه قصد داریم به کم هزینه‌ترین و باصرفه‌ترین راه های تبلیغاتی برای جذب مشتری اشاره کنیم.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از کم‌هزینه‌ترین و درعین‌حال موثرترین روش‌های تبلیغاتی است. برخی تصور می‌کنند که دوران استفاده از ایمیل به سر آمده و دیگر کسی به جز اساتید دانشگاه و دانشجویان از این ابزار استفاده نمی‌کنند؛ اما باید بگوییم که چنین طرز فکری بر مبنای واقعیت نیست.

شما می‌توانید با ایجاد لیست ایمیلی از مشتریان هدفتمان و ارسال پیام‌های هدفمند، ارتباط خودتان را با آن‌ها حفظ کنید و آن‌ها را به تهیه دوباره خدمات و محصولات از کسب‌وکارتان تشویق کنید. بنابراین اگر به فکر ارتباط گیری مجدد و دعوت دوباره مشتریان قدیمی به کسب‌وکارتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این راه تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید.

ثبت مکان در نقشه‌ها

اگر در بلند مدت می‌خواهید تا تعداد مشتریان شما رشد داشته باشد و رونق از کسب‌وکارتان نیافتد، پیشنهاد می‌کنیم که حضور در نقشه‌های آنلاین همچون گوگل مپ را جدی بگیرید. این راهبرد در بلند مدت تاثیر چشمگیری بر افزایش جذب مشتریان کسب‌وکارتان خواهد گذاشت. اگر بخواهیم مزایای این کار را برشمریم، موارد زیر را بایستی لیست کنیم:

  • دسترسی راحت‌تر مشتریان قدیمی به محل کسب‌وکار شما؛ دسترسی آسان به لوکیشن شما باعث خواهد شد تا مشتریان قدیمی دوباره برای تهیه خدمات و محصولات به شما مراجعه کنند
  • به نمایش درآمدن در میان جستجوهای کاربران در مپ
  • به نمایش درآمدن در میان جستجوهای کاربران در موتور جستجوی گوگل؛ پس از این‌که مدتی در فضای گوگل مپ حضور داشته باشید، گوگل به شکل خودکار، کسب‌وکار شما را به کاربران در هنگام سرچ عادی نیز پیشنهاد خواهد داد
  • مشتریان با ثبت نظرات باعث خواهند شد تا اعتبار شما بیش از پیش افزایش پیدا کند؛ مشتریان بالقوه یا جدید پیش از مراجعه به محل کار شما، نخست به نظرات گذشته مشتریان قبلی توجه خواهند کرد
  • بهینه سازی و بهبود رتبه کسب‌وکار شما در گوگل

اگر در بلندمدت می‌خواهید تا تعداد مشتریان شما رشد داشته باشد و رونق از کسب‌وکارتان نیافتد، پیشنهاد می‌کنیم که حضور در نقشه‌های آنلاین همچون گوگل مپ را جدی بگیرید. ثبت مکان در گوگل مپ راهبرد در بلندمدت تاثیر چشمگیری بر افزایش جذب مشتریان کسب‌وکارتان خواهد گذاشت.

تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش

کیفیت بالا و خدمات مناسب کلید موفقیت هر کسب‌وکاری است. ممکن است همین الان این سوال برایتان ایجاد شده باشد که کسب‌وکارتان چه خدمات پس از فروشی می‌تواند ارائه دهد؟ این سوالی است که باید خودتان به جوابش دست پیدا کنید؛ اما توجه کنید که این موضوع باعث خواهد شد تا مشتریان فعلی شما با تبلیغات دهان به دهان، فروش شما را افزایش دهند.

بازاریابی محتوا

نوشتن مقالات وبلاگی، ساخت ویدئوهای آموزشی یا تولید پادکست، از جمله راهبردهای تبلیغاتی کم‌هزینه‌ای هستند که می‌توانند مخاطبان هدف بیشتری را به کسب‌وکار شما جذب کنند. با ارائه اطلاعات مفید و کاربردی، نه تنها مشتریان جدیدی پیدا می‌کنید، بلکه اعتماد آن‌ها را نیز جلب خواهید کرد. برای چنین کاری پیشنهاد می‌کنیم که سمت مدیر محتوا و تبلیغات در مجموعه خودتان درنظر بگیرید.

تبلیغات چاپی

اگر دنبال نتیجه گیری در کوتاه مدت و جذب مشتریان محلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از تبلیغات چاپی را در برنامه خودتان قرار دهید. استفاده از تراکت‌ها، بروشورهای تبلیغاتی، پوسترها و بنرهای شهری و… می‌توانند مشتریان محلی و حضوری بیشتری را به سمت کسب‌وکار شما جذب کنند.

توصیه کارآفرینان موفق برای افزایش مشتری

برای جذب مشتری و رشد پایدار کسب‌وکارها، کارآفرینان موفق به طور کلی اصولی را مطرح کرده‌اند که با کمک این اصول می‌توانید شما نقشه راهی برای جذب بیشتر مشتریان به کسب‌وکار خودتان طراحی کنید. ما تلاش کرده‌ایم تا تعدادی از مهم‌ترین توصیه‌ها را جمع آوری و برای شما توضیح دهیم.

ارائه ارزش افزوده

به نظر کارآفرینان داخلی و خارجی، یکی از دلایل موفقیت کسب‌وکارهای بزرگ، ارائه چیزی است که رقبا نمی‌توانند به راحتی کپی کنند. این ارزش افزوده می‌تواند کیفیت بهتر، خدمات ویژه یا حتی تجربه‌ای بی‌نظیر برای مشتریان باشد. به‌عنوان مثال، برندهایی که خدمات پس از فروش قوی ارائه می‌دهند، وفاداری بیشتری ایجاد می‌کنند.

استفاده از قدرت بازاریابی دیجیتال

در دنیای امروز با گسترش روزافزون پیشرفت‌های تکنولوژیک، اگر می‌خواهید که به خوبی دیده شوید بایستی در معرض دید مشتریان بالقوه خودتان در شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت حضور داشته باشید. توصیه کارآفرینان آمریکایی برای جذب مشتری، سرمایه‌گذاری در بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. استفاده از چنین فرصت‌هایی برای تبلیغات به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را نسبت به گذشته به سمت خدمات خودتان جذب کنید.

شناخت دقیق مخاطبین هدف

کارآفرینان موفق تاکید دارند که شناخت عمیق مخاطبان، کلید اصلی افزایش مشتری است. تحلیل رفتار، نیازها و مشکلات مشتریان به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدماتی متناسب ارائه دهید. ابزارهایی مانند نظرسنجی، آنالیز شبکه‌های اجتماعی و تحقیقات بازار، بینش ارزشمندی برای این کار فراهم می‌کنند.

تاثیر شناخت مخاطبین قبل از جذب مشتری

کسب شناخت دقیق از مخاطبین به شما کمک می‌کند تا پیام‌های تبلیغاتی خود را دقیقاً به دست کسانی برسانید که به محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما نیاز دارند. بنابراین این موضوع می‌تواند تاثیری بر کسب‌وکار شما بگذارد که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. در ادامه به برخی از تاثیرات شناخت دقیق مخاطبین هدف اشاره می‌کنیم.

طراحی استراتژی مناسب

وقتی مخاطبین خود را بشناسید، می‌توانید پیام‌هایی طراحی کنید که دقیقاً با نیازها و احساسات قشر هدف شما همخوانی داشته باشد. برای مثال، اگر مخاطبان شما به دنبال خدمات یا محصولات مقرون‌به‌صرفه هستند، باید در تبلیغات بر روی ارزش و قیمت مناسب خدمات خودتان تاکید کنید. وقتی‌که دقیقا بر روی پیامی دست بگذارید که مخاطبین شما خواستار شنیدن آن هستند، افزایش فروش را تجربه خواهید کرد.

بهبود ارتباط و اعتمادسازی

مشتریانی که احساس کنند شما آن‌ها را می‌فهمید و نیازهایشان را درک می‌کنید، تمایل بیشتری به خرید و وفاداری به برند شما خواهند داشت. با شناخت ویژگی‌های روان‌شناختی مخاطبان، می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی طراحی کنید که حس همدلی و اعتماد به برند را در میان مشتریان تقویت کند.

بهبود تجربه مشتری

با شناخت مخاطبین، می‌توانید خدمات و محصولاتی ارائه دهید که دقیقاً با نیازهای آن‌ها تطابق دارد. این تطابق باعث می‌شود مشتریان احساس کنند که برند شما آن‌ها را درک می‌کند و برایشان ارزش قائل است، که این حس باعث ایجاد اعتماد و وفاداری خواهد شد. بنابراین به شناخت مخاطب هدف به چشم راهی صرفا برای تبلیغات بهتر نگاه نکنید، بلکه این موضوع باعث بهتر شدن کیفیت خدمات و محصولات شما خواهد شد.

کاهش نرخ شکست در جذب مشتری

عدم شناخت مخاطبین، اغلب به تلاش‌های بی‌نتیجه منجر می‌شود. برای مثال، تبلیغات شما ممکن است برای گروهی ارسال شود که هیچ نیازی به محصولات شما ندارند. اما با شناخت دقیق، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پیام شما به دست افراد مناسب می‌رسد و نرخ شکست تبلیغات کاهش می‌یابد.

حالا که به اهمیت تحلیل و شناخت دقیق مخاطبین هدف پی بردید. وقت آن رسیده به سایر توصیه‌های کار آفرینان نگاهی داشته باشیم.

اهمیت به تجربه مشتری

کارآفرینان موفق معتقدند که تجربه مثبت مشتریان گذشته، بهترین تبلیغ برای جذب افراد جدید است. ارائه خدمات با سرعت و دقت مناسب، ارتباط محترمانه و حل مشکلات مشتریان، به ایجاد تصویری مثبت از برند شما کمک می‌کند. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم که ارائه نظرسنجی به مشتریان قدیمی را از یاد نبرید.

شبکه‌سازی هوشمندانه

ارتباط با افراد و کسب‌وکارهای مرتبط می‌تواند دریچه‌ای به سوی مشتریان جدید باز کند. حضور در رویدادهای صنعتی، همکاری با برندهای مرتبط، برگزاری نمایشگاه و… از جمله راه‌هایی است که شبکه ارتباطی شما را بزرگتر از گذشته خواهد کرد و مشتریانتان را افزایش خواهد داد.

پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه

کارآفرینان موفق در سرتاسر جهان به شکل مشترک باور دارند که ارائه تخفیفات و پیشنهادات متناسب با مخاطب هدف می‌تواند به رشد چشمگیر مشتریان منجر شود. حتی ما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار ارائه تخفیفات، مواردی همچون پیشنهادات و مشاوره‌های رایگان را قرار دهید. ارائه مشاوره رایگان در کنار ارائه محصولات/خدمات سبب خواهد شد تا مشتریان به دلسوزی و همراهی شما توجه کنند.

پیشنهاد می‌کنیم که هر یک از نکات بالا را با دقت در کسب‌وکار خودتان به کار ببرید. بدون شک به کارگیری هر یک از نکات نیازمند این است که به پتانسیل‌ها و محدودیت‌های کسب‌وکار خودتان توجه داشته باشید.

درنهایت بررسی کنید که….

درنهایت پیش از آن‌که هر یک از راهبردهای بالا را در پیش بگیرید، بررسی کنید که عموم مشتریان شما چه سلیقه‌ای دارند و بیشتر به دنبال رفع نیاز خود در چه پلتفرم‌هایی هستند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم سوای هر راهبردی، ثبت مکان و سایر نقشه‌های آنلاین را در لیست کارهای خودتان قرار دهید. حضور در نقشه‌های آنلاین همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم می‌تواند در بلند مدت به رشد تعداد مشتریان شما کمک ویژه‌ای کند.