شناسهٔ خبر: 70066486 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

حضرت زهرا(س)از همه ابزارها برای بیدار کردن جامعه استفاده کردند

بندرعباس- یک کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم الگوگیری از حضرت زهرا(س) در حمایت از جبهه مقاومت گفت: حضرت زهرا(س)از همه ابزارها برای بیدار کردن جامعه استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد زارع دوشنبه شب در مراسم هیأت شهدای گمنام بندرعباس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت اظهار کرد: مقام معظم رهبری شرایط را هم برای جبهه استکبار و هم برای جبهه مقاومت «شرایط مرگ و زندگی» معرفی کردند بنابراین شرایط امروز جبهه مقاومت به هیچ وجه مانند گذشته نیست و ما در این شرایط باید کنش‌هایی متفاوت از گذشته داشته باشیم و با درک صحیح از موقعیت اسلام ناب محمدی فعالیت‌های خود را تنظیم کنیم.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها در روزهای سخت جهان اسلام کنش‌گری جامعی انجام دادند و برای احیای اسلام ناب محمدی و علوی از انواع و اقسام روش‌های مبارزاتی استفاده کردند.

این کارشناس حوزه فرهنگ دینی بیان کرد: اولین روش مبارزاتی حضرت زهرا سلام الله علیها بهره‌گیری از روش سخنرانی و مناظره بود چنانچه در این ایام بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) حداقل چهار سخنرانی توسط حضرت زهرا سلام الله علیها انجام شده است که یک سخنرانی در جمع بانوان و سه سخنرانی در جمع مردان بوده است که بعضاً در انتها به مناظره ختم می‌شد بنابراین ما نیز باید با الگوگیری از این بانوی گرانقدر وارد گود دفاع از اسلام و منکوب جبهه استکبار شویم.

حجت‌الاسلام زارع بیان کرد: امروز همه کسانی که در دفاع از جبهه‌ی مقاومت کوتاهی کنند جاهل مقصر هستند.

وی افزود: دومین ابزار مبارزاتی حضرت زهرا سلام الله علیها برای بیدار کردن جامعه اسلامی، حضور میدانی و تبیین خانه به خانه است، روایت می‌گوید حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها چهل شب به منزل اصحاب بدر می‌رفتند و برای تبیین مردم تلاش می‌کردند.

زارع عنوان کرد: شرایط امروز جامعه دقیقاً به مانند شرایط روزهای قدرت گرفتن یزید است و هر لحظه امکان وقوع عاشورا وجود دارد از این رو همه ما باید نسبت خود را با یزید و امام حسینِ زمانه مشخص کرده و با علم به تکلیف، وظایف خود را عملی کنیم.

این کارشناس حوزه فرهنگ دینی خاطرنشان کرد: سومین نوع فعالیت حضرت زهرا سلام الله علیها برای متوجه کردن جامعه راه اندازی «دادگاه مردمی» بود و وقتی که از این روش نیز نتیجه‌ای به دست نیامد برای دفاع از اسلام ناب محمدی از روش «تحریک عواطف» استفاده کردند.