در طول روز و در ساعات متفاوت، تعداد زیادی از پیامکهای تبلیغاتی برای هر شماره تلفنی که در لیست سیاه مخابرات قرار نگرفته باشد، ارسال میشوند. احتمالاً شما نیز این مدل اس ام اس تبلیغاتی را دریافت کردهاید. استفادۀ گسترش انواع برندها نشان میدهد که بازاریابی پیامکی، میتواند نقش پررنگی در جذب مشتری وفادار برای کسبوکارهای گوناگون داشته باشد.
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، جزو روشهای کمهزینۀ مارکتینگ پربازده محسوب میشود. همچنین، استفادۀ روزافزون از تلفن همراه و ابزارها و امکانات فراوان آن، باعث میشود که افراد مختلف، در هر سن و با هر گذشتهای، همواره به موبایل خود دسترسی و توجه داشته باشند. این امر، میزان دیده شدن اس ام اس تبلیغاتی را بالاتر میبرد. بهرهگیری از کمپین افزایش فروش با بازاریابی پیامکی، میتواند شما را با رشدی سریع و چشمگیر در کسبوکارتان روبهرو کند؛ پیشرفتی که حتی تصورش را هم نمیکردید!
واضح است که راهاندازی کمپین افزایش فروش برای برندها، نیازمند پیروی از اصول و استراتژیهای خاصی است تا نتایج مد نظرتان را به همراه داشته باشد. در ادامه، تلاش کردهایم از برخی راهکارهای افزایش فروش با پیامک تبلیغاتی پرده برداریم که میتوانند موفقیت کسبوکارتان را تضمین ببخشند.
هر شخصی که از شما خرید میکند، مخاطبی مجزا با رفتاری مختص خودش است. توجه به فردیت مخاطبان، شناخت دقیقی از آنها را به شما القا میکند. بر اساس الگوهای رفتاری مشتریهای خود، میتوانید استراتژیهای جدیدی را برای کمپین افزایش فروش پیامکی خود تنظیم نمایید.
برای مثال، میتوانید از انتخابهای پیشین مخاطب استفاده کرده و پیامکی با چنین مضمونی برای مشتری خود ارسال نمایید تا او را به خرید مجدد، ترغیب نمایید:
علاوهبر شناخت مشتریان پیشین، انجام تحقیقات مارکتینگ قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی، به شما کمک میکند سراغ مخاطب هدفی بروید که به احتمال بیشتری، نسبت به اشخاص دیگر، به خدمات یا محصولات شما نیاز دارد. برای مثال، اگر قصد راهاندازی کمپین افزایش فروش پیامکی برای یک برند پوشک بچه را دارید، بهتر است برای افرادی اس ام اس تبلیغاتی بفرستید که قبلاً محصولات مربوط به نوزادان را خریداری کردهاند و یا به تازگی، فرزندی بهدنیا آوردهاند. با دستهبندی مخاطبان خود، میتوانید بهراحتی محصولات جدید را به گروهی معرفی کنید که احتمال خرید بالاتری از برند شما دارند.
متن پیامک تبلیغاتی، ستون فقرات کمپین افزایش فروش با SMS است. برای نوشتن بهترین پیامک ترغیب به خرید، استراتژیها و اصول زیر را به همراه خلاقیت خود و یا آژانسهای تبلیغاتی که با آنها همکاری میکنید، تلفیق نمایید.
اولین شرط تأثیرگذاری بر مخاطب از طریق پیامک تبلیغاتی، کوتاهنویسی است. از کمترین تعداد کلمات ممکن استفاده نمایید، زمان زیادی را از مشتری احتمالی خود نگیرید و تلاش کنید که مفهوم را بهسرعت به وی برسانید. به هر حال، شما در حال استفاده از بازاریابی برای افزایش فروش هستید؛ پس سراغ جملات و کلمات تأثیرگذاری بروید که بهراحتی مخاطب را به خرید از شما ترغیب میکنند.
با ارسال اس ام اس تبلیغاتی که نام فرد را در ابتدای خود دارد، به مخاطب این احساس را بدهید که دوست و خیرخواه او هستید. استفاده از این امکان کمپین پیامکی، شما را به مخاطب نزدیکتر کرده و کاری میکند که او راحتتر پیشنهاد فروش برندتان را جدی بگیرد و از شما محصول یا خدمتی را تهیه کند.
شباهت متون ارسالی شما با متون مارکتینگ کسبوکارهای همصنف، امکان دیدهشدن برندتان را کمتر خواهد کرد. از خلاقیتتان بهره ببرید و روشهای نوین بازاریابی پیامکی برای افزایش فروش را در نوشتن متن اس ام اس خود، به کار ببرید. یکی از این روشها، ارائۀ پیشنهادات مختلف و وسوسهبرانگیز در متن پیامک تبلیغاتی است.
کد تخفیف، جشنواره فروش و تخفیف برای تعداد زیادی از خریداران جذاب است. وقتی به این ارزش در پیامک بها داده شود، هیجان زیادی را در خریدار برمیانگیزد.
بسیاری از افراد هنگامی که برای استفاده از چیزی تحت فشار پایان یافتن آن قرار بگیرند، مشتاقانه و سریعتر از حالت عادی عمل میکنند. برای افزایش فروش، از عباراتی همچون "فقط برای امروز!" "تعداد محدود!" "برای آخرین بار…" "فرصت نهایی" و… استفاده نمایید تا احساس فوریت و اضطرار را به مخاطب برسانید.
به این مثال توجه نمایید:
با دیدن چنین پیامکی، مخاطب شما میل بیشتری به خرید از کسبوکار شما پیدا خواهد کرد؛ چرا که دوست دارد خود را در میان افرادی ببیند که در آخرین لحظات، توانسته است به محصول نجاتبخشتان دست یابد.
هنگام راهاندازی کمپین افزایش فروش، با داشتن هدفی در ذهن، بازاریابی پیامکی را آغاز نمودهاید؛ به همین خاطر، بهتر است اهمیت ترغیب مستقیم مخاطب به انجام دادن فعالیت مد نظرتان را جدی بگیرید. دعوت به اقدام یا CTA، یکی از بخشهای مهم هرگونه مارکتینگ کسبوکار است.
فراموش نکنید که مانند مثال زیر، در انتها یا ابتدای متن اس ام اس افزایش فروش خود، مشتریان را به "خرید کردن از برند" خود تشویق نمایید تا بتوانید میزان فروش کسبوکارتان را افزایش دهید.
فاصلۀ زیادی بین مخاطب راضی و مشتری وفادار وجود ندارد. استفاده از ابزار مختلفی همچون ارسال لینک عضویت در خبرنامۀ برند، تشویق به پیوستن به باشگاه مشتریان، دستگاه جمعآوری شماره تلفن، گردآوری دستی شمارۀ مخاطبان و… به شما این امکان را میدهد که رضایت مخاطبان را برای دریافت پیامک تبلیغاتی افزایش فروش از سمت کسبوکارتان جلب نمایید.
همچنین، طبق قانون ارسال اس ام اس تبلیغاتی، اهمیت قرار دادن عبارتی برای لغو دریافت پیامک در انتهای متن مارکتینگتان را جدی بگیرید. مخاطبان شما به ابزاری برای قطع سامانۀ پیامکی در صورتی که دیگر نیازی به آن نداشته باشند، احتیاج دارند.
زمانشناسی در مارکتینگ، از کارآمدترین استراتژیهای افزایش فروش است.
شناسایی بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی، کار سختی نیست. با مطالعۀ رفتار مخاطبان برندتان، میتوانید به چنین اطلاعات ارزشمندی دست یابید. بیشتر افراد، ترجیح میدهند در ساعات میانی روز اس ام اس تبلیغاتی دریافت کنند. برای موفقیت کمپین افزایش فروش خود، از فرستادن SMS تبلیغاتی در روزهای اول هفته و ساعاتی که عموم مردم به استراحت اختصاص میدهند، خودداری کنید.
برخی مناسبتها برای تهیۀ هدیه، زمانهای مناسبتری به شمار میروند. برای مثال، ارسال پیامک تبلیغاتی برای افزایش فروش در مناسبتی مانند Black Friday برای اطلاعرسانی تخفیفها و آفرهای برندتان، بسیار پربازده خواهد بود. همچنین، میتوانید اطلاعات خاصی از مخاطبانتان را ذخیره نمایید تا در روزهای خاصی از سال، به آنها هدایای ویژهای بدهید.
برای راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی اس ام اسی، به یک سامانه یا پنل پیامکی احتیاج دارید. ارائهدهندگان بسیاری برای چنین سامانههایی در کشورمان وجود دارند. در ادامه، به شما کمک میکنیم بهترین پنل اس ام اس متناسب با کسبوکارتان را انتخاب نمایید.
هنگام تهیۀ پنل پیامکی، بهتر است وبسایتهای متفاوت را بررسی کنید. هر ارائهدهندۀ سامانۀ پیامک انبوه، بستهها و تعرفههای ویزۀ خود را به شما عرضه خواهد داشت. با مطالعۀ دقیق ویژگیهای هر کدام از این پنلها، میتوانید پنل اس ام اس مورد نظرتان را تهیه نمایید.
علاوهبر تعرفههای اولیه و انواع بستهها برای سطوح مختلف تجاری، میتوانید ویژگیها و ابزار هر پنل پیامکی مانند ارسال انبوه، شخصیسازی، ارسال زماندار، قابلیت درج لینک در متن، پاسخگوی خودکار و… را بررسی کرده و سپس، تصمیم به انتخاب پنلی بگیرید که بهترین راهکار برای کمپین افزایش فروش با پیامک شما را ارائه میدهد.
در نهایت، کمپین تبلیغاتی با اس ام اس، مانند هر استراتژی مارکتینگ دیگر، نیازمند تحلیل و بررسی است. هنگامی که یک پنل پیامکی تهیه کرده باشید، میتوانید با ابزاری مانند یک "لینک ترکر،" تعداد دفعاتی که از لینک ارسالی شما به هر مخاطب استفاده شده است را بررسی نمایید.
شاخصهای بسیاری میتوانند در تصمیمگیری دربارۀ اهداف و نتایج یک کمپین افزایش فروش مؤثر باشند؛ اما مهمترین آنها، همانطور که احتمالاً حدس میزنید، میزان رشد فروش محصول یا خدمت مد نظرتان است. با تحلیل نتایج بهدست آمده از یک کمپین بازاریابی پیامکی، میتوانید دربارۀ برنامههای بازاریابی آیندۀ برندتان نیز تصمیمهای سازندهای بگیرید.
ارسال پیامک انبوه، راهی مناسب و بهصرفه برای افزایش فروش برند است. با رعایت نکات و قوانین ارسال انبوه اس ام اس تبلیغاتی، میتوانید موفقیت کمپین بازاریابیتان را تضمین نمایید. همچنین، با راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی پیامکی بیشتر، روزبهروز به رفع عیوب کمپینهای پیشین و دستیابی به فروش بیشتر از طریق تبلیغات اس ام اسی، نزدیک و نزدیکتر خواهید شد.
∎