شناسهٔ خبر: 69026148 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

نشست مشترک ایران و افغانستان برای عملیاتی‌سازی توافقات تجاری

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در نشستی با استاندار سیستان و بلوچستان بر عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته در سفر اخیر معاون اقتصادی نخست‌وزیر هیئت حاکمه افغانستان به ایران تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت طالبان در نشستی با «محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان بر عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته در سفر اخیر معاون اقتصادی نخست‌وزیر هیئت حاکمه افغانستان به ایران تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت صنعت و تجارت طالبان، دو طرف در این دیدار پیرامون عملیاتی‌سازی توافقاتی ‏در رابطه به بندر چابهار و منطقه آزاد که در سفر «ملا برادر» نخست وزیر هیئت حاکمه افغانستان صورت گرفته بود، بحث و تبادل نظر کردند.

اطلاعیه می‌افزاید ‏در این نشست با تأکید به رقابتی‌سازی چابهار، جهت بحث‌های بیشتر و عملیاتی‌سازی توافقات، یک کمیته فنی متشکل از مسئولین دوطرف تعیین شد.

پیش از این نیز «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان به استان سیستان و بلوچستان ایران با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت دو کشور سفر کرده بود.

کارشناسان مسائل اقتصادی افغانستان معتقدند که بندر چابهار یکی از گزینه‌های خوب برای ترانزیت و مبادلات تجاری افغانستان است.

این کارشناسان می‌گویند که ایران و افغانستان برای گسترش روابط اقتصادی دو طرف باید برنامه‌های شفاف و تسهیل کننده را در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/.