شناسهٔ خبر: 69016587 - سرویس استانی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان به ۶۷درصد می رسد

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان،گفت: با مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال جاری، آمار مقاوم سازی در استان زنجان از ۵۷ درصد به ۶۷درصد خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان،رضا خواجه ای گفت: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان(معادل ۵۷ درصد) مقاوم سازی شده که با مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال جاری، آمار مقاوم سازی از ۵۷ درصد به ۶۷درصد خواهد رسید.

وی ابراز داشت: روستاها کانون های مولد هر جامعه ای محسوب می شوند و نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارند ، به همین دلیل باید با تبیین جایگاه روستا در نظام برنامه ریزی کشور و همچنین اهمیت دادن به این حوزه گسترده، مهم و اثرگذار در اقتصاد و جلب حمایت¬ های قانونی،باید نسبت به فعال کردن جمعیت روستایی در فعالیتهای اقتصادی و تولیدی از طریق توانمندسازی عوامل انسانی و افزایش بهره وری و راندمان در امور کشاورزی ودامداری وایجاد مشاغل جدید و متنوع اقدامات اساسی صورت پذیرد، که خوشبختانه در این زمینه بنیاد مسکن گام های موثر و مهمی برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با بهره مندی از نیروهای مجرب جهادی و بصورت شبانه روزی برای خدمت به ولی نعمتان خویش، جهت عمران و توسعه آبادانی مناطق روستایی با هدف ارتقای شاخصه های توسعه پایدار، پیوسته در کوشش و ممارست هستند.

خواجه ای، با بیان اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی پایدار روستائیان ایفا کرده است، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن از بدو تاسیس همواره در جهت عمران و آبادانی و توسعه روستاها منشا خدمات فراوانی بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۴.۵ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است.