شناسهٔ خبر: 68924115 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

یکشنبه‌های الگونمایی - ۲۱

درک بهتر فرزندان ایران با روایت‌گری مساله فلسطین انجام می‌شود

بوشهر- یک فعال فرهنگی گفت: درک بهتر فرزندان ایران با روایت‌گری مساله فلسطین انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلیمی شامگاه یکشنبه در سی و چهارمین نشست یکشنبه‌های الگو نمایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت با اشاره به اینکه بعضی از نوجوانان هنوز مفهوم شهادت را درک نمی‌کنند، اظهار کرد: باید این گونه گفت که شهادت مثل شکستن شیشه عطر است که پس از شکستن آن شیشه بو و عطر آن تمام فضا و حتی جهان را فرا می‌گیرد و ماندگار است.

یک فعال فرهنگی افزود: بعضی افراد فکر می‌کنند با شهادت رهبر حزب الله دیگر نیروهای مقاومت هیچ فعالیتی نخواهند کرد باید بگوییم که با شهادت فرمانده حزب الله مصمم‌تر از قبل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: پس از حادثه طوفان الاقصی و تجمعات زیادی که توسط نوجوانان در سطح جامعه و مدرسه انجام می‌گرفت این قشر به خوبی مساله فلسطین را درک نمی‌کردند که در همین راستا ما موضوعی را در مدرسه با عنوان اردوی دانش آموزی تربیت راویان قصه فلسطین در پیش گرفتیم.

سلیمی عنوان کرد: با حرکت اردوی دانش آموزی یک روزه که در فضای کانون تربیتی شهر برگزار کردیم توانستیم در کنار هیجان و نشاط با تمرکز بر محتوا سازی قصه فلسطین و پیدایش اسرائیل و حوادثی که از ۱۳۰ سال قبل در ایران خودمان توسط انگلیس و استعمارگران انجام شده است و نمونه‌های مقاومت در شمال و جنوب و شرق و غرب کشور برای نجات ایران تلاش کرده اند را روایت کنیم که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: در کنار بازی و سرگرمی دانش آموز قصه و روایت‌های فلسطین را هم می‌شنوند.

وی ادامه داد: از دل این اردوهای تربیتی بیش از ۸ جلسه روایتگری در مدارس دیگر برگزار شد، حتی فعالیت‌های آنها در جامعه مورد توجه قرار گرفته و این روایتگری به مصلی نمازجمعه نیز کشیده شده است و با برپایی خیمه مقاومت روایت فلسطین را برای نمازگزاران بیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی این فعالیت‌ها توسط نوجوان دهه ۸۰ اجرا می‌شود که هر کدام برای خودشان نقش تعریف کرده اند گفت: با این اردوی تریبی صدای قصه فلسطین از دل مدرسه به خارج مدرسه رفته و این خلع قصه فلسطین تا حدودی بر طرف شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه در اردوی تربیتی هر دانش آموز به نام شهدای مقاومت صدا می‌شوند که این امر باعث می‌شود که دانش آموزان بدانند عناصر فلسطین، لبنان و ایران با هم هستند و در یک جبهه قرار دارند و با این نگاه هویت بخشی بیشتر و نقش آفرینی و بهتری دارند به گونه‌ای که نماز جمعه را به خط مقدم مقاومت تبدیل کرده اند.