شناسهٔ خبر: 68705546 - سرویس علمی-فناوری
منبع: گیمفا | لینک خبر

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید

صاحب‌خبر -

در این مقاله، هر آنچه که قبل از تجربه یا خرید God of War Ragnarok بدانید، پوشش داده شده است. با ما همراه باشید.

God of War Ragnarok، پس از انتظارات فراوان، در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور)، برای رایانه‌های شخصی با قیمت ۵۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود. این عنوان، بازگشت کریتوس و آترئوس در یک ماجراجویی حماسی جدید را روایت می‌کند، یک ماجراجویی که با پیامدهای تکان‌دهنده همراه خواهد بود. Ragnarok، پس از عرضه روی PS5، مورد تحسین جهانی قرار گرفت و تا اواخر ۲۰۲۳ توانست به فروش بیش از ۱۵ میلیون نسخه دست یابد. حال علاقه‌مندان تجربه این عنوان روی رایانه‌های شخصی، می‌توانند از طریق Steam یا فروشگاه Epic نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 جهان بازی

 زمستان Fimbulwinter فرا رسیده است. در حالی که کریتوس و آترئوس منتظر رگناروک هستند، با Thor رودررو شده و در ادامه، تلاش خود را برای یافتن Tyr آغاز می‌کنند. ما برای اجتناب از هرگونه اسپویلر در این مقاله، وارد جزئیات بیشتر نمی‌شویم، جز اینکه این عنوان، پایانی بر داستان اساطیر نورس خواهد بود.

 شخصیت‌ها

 به غیر از کریتوس و آترئوس (که داستان آنها از نسخه قبلی عمق بیشتری پیدا می‌کند)، بازیکنان با Angrboda مرموز، Ratatoskr که از Yggdrasil درخت جهان بازی محافظت می‌کند و همچنین Thor نیز روبه‌رو می‌شوند. شخصیت‌هایی که از نسخه‌های قبلی با نقش‌های عمیق‌تر باز می‌گردند عبارتند از Freya ،Brok ،Sindri و Mimir که هر کدام نقش خود را در داستان Ragnarok ایفا خواهند کرد.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 گیم‌پلی

 مانند بازی قبلی، Ragnarok یک عنوان اکشن ماجراجویی با برخی درون مایه‌های هک اند اسلش است. شما جهان این بازی که حاوی زره‌ها، آثار باستانی و متریال‌های مختلف است را کاوش خواهید کرد. هر ست زره که به دست می‌آورید، دارای ویژگی‌های خاص خود است و می‌توانید از آن‌ها را برای تقویت‌کردن خود استفاده کنید. با جمع‌آوری XP، کریتوس و آترئوس می‌توانند مهارت‌های جدیدی را باز کنند و عملکرد رزمی خود را تا حد زیادی گسترش دهند.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 مناطق قابل کاوش

 از آنجا که Ragnarok، از نظر وسعت بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلی است، مناطق بسیار بیشتری را برای کاوش در دسترس شما قرار می‌دهد. مکان‌های جدیدی مانند Svartalfheim، خانه دورف‌ها و Vanaheim، جایی که در آن جنگل‌های سرسبز فراوان روییده. همچنین، قلمروهای دیگری که در بازی قبلی حضور داشتند، دوباره بازمی‌گردند، اگرچه برخی از نقاط مانند دریاچه میدگارد دستخوش تغییراتی شده است. با کاوش در قلمروها، مأموریت‌های جانبی جدید، فعالیت‌ها، دشمنان، صندوقچه‌های گنج، پازل‌ها و موارد دیگر کشف خواهند شد.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 تغییرات گیم‌پلی در بخش مبارزات

 در حالی که گیم‌پلی Ragnarok بسیار مشابه نسخه قبلی است، مکانیک‌های جدیدی نیز برای جذاب‌تر کردن مبارزات به آن اضافه شده. در این نسخه، انواع مختلفی از سپرها وجود دارد. از Guardian Shield و توازن آن در دفاع و Parry کردن گرفته تا سپر Stonewall Shield که به لطف تمرکز اصلی آن بر دفاع، قابلیت بلاک بهتری نسبت به بقیه سپرها ارائه می‌دهد.

 شما همچنین می‌توانید تبر Leviathan و Blades of Chaos را با جادوی یخ و آتش قوی کنید تا در مبارزات قدرت دوچندان داشته باشید. طراحی محیط نیز در بهتر شدن گیم‌پلیمبارزات تأثیر داشته، به‌طوری که وجود سطوح پر ارتفاع به شما امکان حمله از بالای سر دشمنان را نیز به شما می‌دهد. همچنین، Spartan Rage شامل سه حالت مختلف خواهد بود و در نهایت حضور آترئوس نیز در مبارزات پررنگ‌تر شده که به شما گزینه‌ها و امکانات بیشتری در حین نبرد ارائه می‌دهد.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 محتوای پس از پایان بازی

 در حالی که نسخه قبلی حاوی چندین چالش اضافی برای انجام‌ دادن بود، Ragnarok امکانات و چالش‌های زیادی برای شما به همراه دارد تا ارزش چند بار بازی‌کردن را بالا ببرد. اگر بدون اسپویلر بخواهیم توضیح دهیم، لوکیشن‌های جدید، باس‌های سخت‌تر، چالش‌های Muspelheim، زره‌های قابل‌ دریافت و موارد دیگر به ارائه تجربه‌های بیشتر به شما کمک خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید پس از پایان بازی، با حالت New Game+ که زره‌های بیشتر و برخی از ویژگی‌های جدید برای باس‌ها را شامل می‌شود، یک ماجراجویی دیگر را از نو آغاز کنید.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 نرخ فریم بالاتر

 Ragnarok عملکرد فوق‌العاده‌ای را از نظر گرافیکی روی PS5 ارائه می‌دهد، اما نسخه PC با پشتیبانی از نرخ فریم بدون محدودیت، قرار است تجربه‌ای به‌مراتب بهتر را به ارمغان بیاورد. بازیکنان می‌توانند از تجربه این عنوان با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه یا بالاتر و وضوح ۴K لذت ببرند، اگرچه برای اجرای آن به سخت‌افزار بسیار قدرتمندی نیاز خواهید داشت (در مورد سخت‌افزار مورد نیاز در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد).

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 پشتیبانی از مانیتورهای Ultrawide

 یکی دیگر از ویژگی‌های خاص تجربه عناوین پلی‌استیشن در رایانه‌های شخصی، پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض است. Ragnarok نیز از این قاعده مستثنی نیست و از نمایشگرهای فوق‌عریض ۲۱:۹ و مانیتورهای فوق‌عریض ۳۲:۹ در رایانه شخصی پشتیبانی می‌کند.

 نیاز به‌حساب PSN

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 متأسفانه، بازیکنان رایانه شخصی برای لذت‌بردن از این بازی، نیاز به ایجاد یک حساب در PlayStation Network دارند. اگرچه برای کمپین تک‌نفره Ghost of Tsushima Director’s Cut چنین محدودیتی وجود نداشت، اما این عنوان به همراه ریمستر Until Dawn، نیازمند ثبت‌نام در PSN روی رایانه شخصی هستند، حتی اگر قصد تجربه تک‌نفره این عناوین را داشته باشید. با توجه به عدم پشتیبانی PSN از کشور ایران، می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی نیز بشود.

 سیستم مورد نیاز

 با توجه به سیستمی که GOW: Ragnarok به آن نیاز دارد، می‌توان گفت که یک عنوان سنگین به حساب می‌آید. صرف‌نظر از هر چیز دیگری، برای اجرای بازی به ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۹۰ گیگابایتی روی درایو SSD نیاز دارید. حداقل نیازها نیز عبارت‌اند از Intel Core i5-4670K یا AMD Ryzen 3 1200، حداقل ۸ گیگابایت رم و Nvidia GeForce GTX 1060 یا AMD RX 5500 XT که برای میانگین ۳۰ FPS با کیفیت ۱۰۸۰p و تنظیمات گرافیکی Low خواهد بود.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 سیستم توصیه شده برای دست‌یابی به میانگین ۶۰ فریم بر ثانیه در ۱۰۸۰p با تنظیمات گرافیکی Medium شامل Core i5-8600 یا Ryzen 5 3600، کارت گرافیک RTX 2060 Super یا RX 5700 و ۱۶ گیگابایت رم است. برای رزولوشن ۱۴۴۰p با میانگین ۶۰ FPS در تنظیمات بالا، Core i7-7700K یا Ryzen 7 2700X، ۱۶ گیگابایت رم و RTX 3070 یا RX 6800 موردنیاز است.

 کسانی که به دنبال تجربه‌ای فراتر از حد معمول هستند، به‌ویژه ۴K و حفظ میانگین ۶۰ FPS، به Core i7-7700K یا Ryzen 7 2700X، حداقل ۱۶ گیگابایت رم و RTX 3080 Ti یا RX 6900 XT نیاز دارند. این برای بازی در تنظیمات گرافیکی High کافی است، اما برای ۴K/60 FPS در بالاترین حد گرافیکی یعنی Ultra، به Core i5-11600K یا Ryzen 7 3700X، ۱۶ گیگابایت رم و RTX 4070 Ti یا RX 7900 XT نیاز دارید.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

پشتیبانی از DLSS، FSR، Intel XeSS و Reflex

پشتیبانی از Nvidia Reflex که تأخیر دکمه‌ها را کاهش می‌دهد و زمان‌های واکنش سریع‌تر را تطبیق می‌دهد (که می‌تواند در Ragnarok، به‌ویژه در چالش‌های پایانی بازی مهم باشد) تایید شده است. همچنین، Nvidia DLSS 3.7، AMD FSR 3.1 و Intel XeSS 1.3 نیز پشتیبانی می‌شوند. از آنجایی که سیستم مورد نیاز برای وضوح ۴K که پیش‌تر ذکر شد، بدون در نظر گرفتن استفاده از فناوری ارتقا مقیاس حساب شده‌اند، بازیکنان رایانه شخصی می‌توانند از آنها برای بهبود عملکرد و گرفتن فریم بیشتر استفاده کنند.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 پشتیبانی از کنترلرها

مانند سایر عناوین فرست پارتی پلی استیشن که برای PS4 و PS5 عرضه می‌شوند، Ragnarok از DualShock 4 و DualSense بر روی رایانه شخصی پشتیبانی می‌کند. مورد دوم حتی دارای بازخورد لمسی و ماشه تطبیقی نیز می‌شود، اگرچه برای استفاده از آن به اتصال کابلی نیاز دارید. همچنین افرادی که از کنترلرهای دیگر (حتی کنترلر ایکس باکس) استفاده می‌کنند، محدودیتی در استفاده از آنها نخواهند داشت. امکان شخصی‌سازی کامل دکمه‌ها برای علاقه‌مندان به تجربه این عنوان با موس و کیبورد نیز وجود دارد.

هر آنچه باید از نسخه PC بازی God of War Ragnarok بدانید - گیمفا

 مدت‌ زمان بازی

فرقی نمی‌کند بازیکن جدید یا از طرفداران قدیمی God of War باشید، Ragnarok ارزش زیادی به نسبت هزینه آن برای شما به ارمغان می‌آورد. طبق گزارش وب‌سایت HowLongToBeat، داستان اصلی حدود ۲۶ تا ۲۷ ساعت طول می‌کشد، در حالی که اگر علاقه‌مند به ۱۰۰ درصد کردن بازی داشته باشید، به طور متوسط به ۵۴ ساعت نیاز دارد. همچنین، New Game Plus و Valhalla به طور متوسط ۱۰ تا ۱۱ ساعت دیگر را به تجربه شما اضافه می‌کند. Ragnarok به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ و حتی تا به امروز، برای مدت طولانی شما را سرگرم خود خواهد کرد.

ABDVDSaeidDARKSIRENMoojy_Mامیر‌ پروSoulJavadسعید پرهیزیMHNlul-bookJimijeysonSpider-ManRoyalknightSleepy1377𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥احمدLone_wildKuros 6҉ 2҉Haj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)more