شناسهٔ خبر: 68674789 - سرویس فرهنگی
منبع: مهر | لینک خبر

دبیران ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» منصوب شدند

با آغاز به کار ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» که با محوریت مسائل معلولان برگزار می‌شود، دبیران بخش‌های مختلف آن معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل جلیلی به عنوان دبیر بین‌الملل و فتانه امیری به عنوان دبیر علمی ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «پرواز» منصوب شدند. پیش از این نیز مهرداد سلیمانی به عنوان دبیر هنری جشنواره منصوب شده بود.

ابوالفضل جلیلی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر است که به عنوان یکی از معتبرترین فیلمسازان سینمای ایران شناخته می‌شود. این فیلمساز جوایز بین‌المللی متعددی را در کارنامه خود دارد از جمله برنده پلنگ نقره‌ای و نامزد یوزپلنگ طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه فیپرشی جشنواره فیلم لندن و جایزه بهترین فیلم آسیایی جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو.

فتانه امیری دبیر علمی جشنواره دارای مدرک دکترای مهندسی خلاقیت ابداعانه، مدرس، مولف و پژوهشگر ایرانی است که به عنوان یکی از چهره‌های پیشرو در عرصه آموزش و حمایت از افراد دارای معلولیت شناخته می‌شود. از جمله دستاوردهای او می‌توان به عضویت در هیئت علمی سمپوزیوم جهانی نابینایان و کم بینایان و هیئت علمی چندین بنیاد معتبر جهانی در حوزه معلولیت اشاره کرد. امیری همچنین بنیان‌گذار و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز و موسس و مدیر مسئول پایگاه خبری «پهنه پرواز» است که به عنوان رسانه علمی تخصصی به ارائه اخبار و پژوهش های مرتبط با مسائل و حقوق افراد دارای معلولیت می‌پردازد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» توسط موسسه فرهنگی هنری پویندگان پهنه پرواز با هدف فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در مورد مسایل و توانمندی های افراد دارای معلولیت همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود.