شناسهٔ خبر: 68610185 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

روزنامه صهیونیستی:

اسرائیل بدون ترمز به سمت باتلاق می‌رود / شکست پشت شکست

یک روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که تل‌آویو در سایه شکست‌های متوالی خود با سرعت به سمت باتلاق فروپاشی پیش می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی به اصرار سرکردگان رژیم صهیونیستی برای حفظ جایگاه و موقعیت سیاسی خود اشاره و آن را یک رسوایی توصیف کرد. این گزارش خواستار انتخاب نخست وزیر جدید و تشکیل کابینه‌ای منتخب و تعیین رؤسای جدید برای سرویس‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی شد که در شکل‌گیری شکست‌های اخیر برای این رژیم نقش نداشته‌اند.

این گزارش تصریح می‌کند که شکست‌های سطوح سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی باعث گسترش بحران امنیتی و اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی شده و امیدواری و سلامت عمومی در جامعه صهیونیستی را به مخاطره انداخته است.

ایهود یاتوم عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی اصرار سران این رژیم بعد از شکست ۷ اکتبر را یک رسوایی دانست و تصریح کرد که مسئولانی که تا گردن در این شکست نقش داشتند، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و افرادی که مناصب پایین‌تری داشتند نیز ارتقا درجه پیدا می‌کنند که این یک پدیده خطرناک و نامفهوم و نگران کننده است.

وی به اصرار شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ابقاء در پست خود اشاره و تاکید کرد که وی بعد از گذشت ۱۱ ماه از جنگ همچنان با رفتارهای خود سرنوشت اسرا و ساکنان اسرائیل را تعیین می‌کند و مسئولیت‌هایی را بر عهده گرفته که به نظر می‌رسد مناسب آنها نیست.

یاتوم به ادامه حاکمیت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی بدون استراتژی مشخص و دیدگاه کافی و بدون هیچ روزنه امیدی اشاره و این روند را محکوم کرد.

وی افزود که یواف گالانت نیز همچنان در پست وزارت جنگ، مدیریت این جنگ را بر عهده دارد و هرتصی هالوی نیز ریاست ستاد ارتش را عهده دار است.