شناسهٔ خبر: 68432431 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

مانع اصلی آتش بس بین اسرائیل و مردم مظلوم غزه آمریکایی ها هستند

گرگان- امام جمعه گرگان گفت: امروز مانع اصلی آتش بس بین اسرائیل و مردم مظلوم غزه و فلسطینی ها آمریکایی ها هستند که اجازه نمی دهند این خون و خونریزی پایان پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر گرگان اظهار کرد: آتش زدن قرآن کریم توسط اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که اینها مخالف با خدا و پیامبر هستند و کار آنها هیچ ارتباطی با غزه و فلسطین ندارد.

وی افزود: امروز مانع اصلی آتش بس بین اسرائیل و مردم مظلوم غزه و فلسطینی‌ها آمریکایی‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند این خون و خونریزی پایان پذیرد.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به درخشش جوانان ایرانی در المپیاد نجوم، گفت: طی چند روز گذشته جوانان ما در المپیاد نجوم توانستند رتبه نخست را کسب کنند که باید برای پرورش همچنین جوانانی در جامعه برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه برای نگهداری از این جوانان در جامعه باید آنها را مورد تشویق قرار داد، یادآور شد: دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است تا جوانان ایران اسلامی از این شایستگی‌ها دور شوند و نتوانند افتخارات بزرگی را برای جامعه خود به ارمغان بیاورند.

نورمفیدی اظهار کرد: با تشویق قرار دادن جوانان با استعداد می‌توانیم مابقی جوانانی که دشمن برای آنها سرگرمی‌های پوچ و بیهوده ایجاد کرده به این سمت هدایت کنیم و آنها را در مسیر درست قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وفات امام حسن مجتبی (ع)، افزود: این حضرت در احادیث خود فرموده با مردم طوری رفتار کنید که همان گونه که دوست دارید با شما رفتار شود و این یک توصیه اخلاقی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان اشاره‌ای هم به سخنان ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا کرد و گفت: همان گونه این حضرت فرمودند بهترین بندگان خدا افرادی هستند که اگر احسان و یا بخششی به دیگران کنند خوشحال و اگر کار زشتی هم انجام دهند از خداوند متعال طلب مغفرت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های خوب خداوند در زمانی که هدیه‌ای دریافت می‌کنند خداوند را شکر خواهند کرد، افزود: این انسان‌ها در زمان وارد شدن مصیبت و هر نوع گرفتاری صبوری می‌کنند.