شناسهٔ خبر: 68411191 - سرویس بین‌الملل
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مقصد اول پاپ فرانسیس در آغاز تور آسیایی ۱۱ روزه

ایرنا : پاپ فرانسیس در سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) وارد اندونزی خواهد شد که سومین سفر وی به پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی جهان خواهد بود.

صاحب‌خبر -
«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، در یک سفر ۱۱ روزه به قاره آسیا قرار است از چندین کشور از جمله اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی، دیدار کند.

تارنمای خبری وی نیوز گزارش داد، پاپ فرانسیس در سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) وارد اندونزی خواهد شد که سومین سفر وی به پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی جهان خواهد بود. وی سفر خود را با دیدار با جوکو ویدودو، رییس‌جمهور اندونزی، در جاکارتا آغاز خواهد کرد.

پاپ همچنین در این سفر میزبان یک گردهمایی بین‌ادیانی با نمایندگان شش دین رسمی اندونزی (اسلام، پروتستانتیسم، کاتولیک، هندوئیسم، بودیسم و کنفوسیوسیم) خواهد بود. این دیدار در مسجد استقلال، بزرگ‌ترین مسجد جنوب شرق آسیا، در تاریخ پنجم سپتامبر (۱۵ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از اندونزی، پاپ فرانسیس برای اولین بار به پاپوآ گینه نو، کشوری در اقیانوسیه، سفر خواهد کرد. بندر مورسبی پایتخت این کشور، در ماه ژانویه (دی) به دنبال شورش‌های مرگبار و درگیری‌های بین‌قبیله‌ای که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، در وضعیت اضطراری قرار گرفت.

پاپ فرانسیس سپس به تیمور شرقی کشوری با اکثریت مسیحی، سفر خواهد کرد. بیش از ۹۵ درصد از جمعیت نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار نفری این کشور کاتولیک هستند که تیمور شرقی را به دومین کشور با اکثریت کاتولیک در آسیا تبدیل کرده است.

پاپ در آخرین سفر خود به سنگاپور کشوری چندمذهبی در مرکز جنوب شرق آسیا، سفر خواهد کرد. کمتر از ۱۰ درصد جمعیت سنگاپور کاتولیک هستند.

رهبر کاتولیک‌های جهان قاره آسیا را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود در واتیکان قرار داده است و تاکنون چندین بار به کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و مغولستان سفر کرده است.