شناسهٔ خبر: 68404820 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری:

طلاق و اعتیاد بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان، آسیب‌های اجتماعی «طلاق» و «اعتیاد» از دیگر آسیب‌های اجتماعی پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد موسوی ظهر امروز چهارشنبه در جمع مدیران کل و حراست ادارات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از ۲۰ آسیب اجتماعی اولویتی استان، طلاق و اعتیاد رشد محسوسی دارد؛ به طوری که به ازای ثبت هر ۴.۵ ازدواج، یک طلاق ثبت به ثبت می‌رسد، پیش‌بینی می‌شود در صورت نداشتن برنامه درست، به آمار استان‌های پرجمعیت برسیم.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری، آسیب‌های اجتماعی «طلاق» و «اعتیاد» از دیگر آسیب‌های اجتماعی پیشی گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقش قوه مجریه در کنترل آسیب‌های اجتماعی انکار نشدنی است ادامه داد: عدم برنامه‌ریزی دقیق، فقدان شاخص مشخص و عدم توجه به آسیب‌های اجتماعی سبب شده است که آسیب‌های اجتماعی در دل خانواده‌های ما نفوذ کند.

موسوی عنوان کرد: برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت دستگاه‌های دولتی باشد.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و کنترل آسیب‌های اجتماعی هستیم خاطرنشان کرد: قوه مجریه بیشترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، نیروی انسانی و بزرگترین تشکیلات را در بین سه قوه داراست و قطعاً می‌تواند در این مقوله، نقش‌آفرین باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله اعتیاد پرداخت و اضافه کرد: به همت تلاش نیروهای قضائی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، ایران در کشف مواد مخدر، جز کشورهای اول دنیاست؛ اما در مصرف و توزیع مواد مخدر نیز جز اولین‌ها است، باید به جای کشف مواد مخدر، به دنبال قطع زنجیره‌ی تقاضا در این بازار باشیم.

موسوی در بخش آخر سخنان خود به مقوله حجاب و عفاف پرداخت و بیان کرد: عفاف زیربنا و حجاب، روبناست و در این خصوص به جای مقابله و برخورد باید رویه‌ی اقناعی را در پیش گرفت.