شناسهٔ خبر: 68400383 - سرویس فرهنگی
منبع: مهر | لینک خبر

با اجرای «ترانه‌های تب...» انجام می‌شود؛

ایوب آقاخانی و ادای احترام به بهرام بیضایی بر صحنه تئاتر

فریبرز دارایی

ایوب آقاخانی قصد دارد با ادای احترام به بهرام بیضایی نمایش «ترانه‌های تب: داستان‌های عبرت‌آموز برای خوابیدن کودکان امروز» را روی صحنه ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و از شاگردان بهرام بیضایی در دهه ۷۰، قصد دارد با احترام به آموزه‌های این چهره تأثیرگذار تئاتر ایران و «سه‌برخوانی» بیضایی، نمایش «ترانه‌های تب: داستان‌های عبرت‌آموز برای خوابیدن کودکان امروز» را به صحنه ببرد.

سرپرست گروه تئاتر «پوشه» در یادداشتی کوتاه درباره این نمایش چنین آورده است:

«از روزگار کم‌حافظه و مردمان کم‌مهرش خسته‌ام. از یادآوری مکرر جایگاه و تاثیر اساتید سَلَف به دانشجویان امروزم دلمرده‌ام. هیچ کجای جهان به اندازه ما داشته‌هایشان را از یاد نمی‌برند. «بهرام بیضایی» یک تنه تاریخ تئاتر این مُلک را جابجا کرده است. زمستان ۷۶ و بهار ۷۷ افتخار آموختن مستقیم نمایشنامه‌نویسی را از او داشتم و این کلاس‌های دانشگاه بهانه‌ای شد وجود او را بیشتر بشناسم؛ جهان بینی‌اش؛ سلوکش؛ نگاهش و مهارتش در مدیریت فضایی که در اختیار اوست ... «بهرام بیضایی» برای من تجسم «تاریخ فرهیخته» و «نیمرخ زیبای فهم پارسی» است. من فراموشکار نیستم. دست‌بوس این تاج مرصع تئاترمان خواهم بود تا ابد.

«ترانه‌های تِب» پیشکش به او که با تن آزرده‌اش در ذهن من برومند است و بالا تمام.»

نمایش «ترانه‌های تِب: داستان‌های عبرت‌آموز برای خوابیدن کودکان امروز» بیست و هفتمین نمایش ایوب آقاخانی و اقتباس او از اسطوره «ادیپ شهریار» است که به زودی به عنوان جدیدترین تولید گروه تئاتر «پوشه» روی صحنه می‌رود.

اطلاعات مربوط به زمان و مکان اجرا و عوامل این اثر نمایشی متعاقبا منتشر می‌شود.