شناسهٔ خبر: 68372549 - سرویس ورزشی
منبع: انتخاب | لینک خبر

فوری: چهار بازی هفته سوم با VAR

مسئولان کمیته استانداردسازی استادیوم‌ها از برگزاری ۴ مسابقه هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر با استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق قول مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار بود از آغاز رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و چهارم تمام بازی‌های لیگ برتر با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شود که این روزها در فوتبال دنیا به امری شایع و معمول تبدیل شده است.

با این حال تلاش مسئولان برای پیاده‌سازی و اجرای این فناوری از هفته ابتدایی به صورت کامل محقق نشد و هفته اول در حالی برگزار شد که فقط پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی اراک و استقلال در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین موفق شدند مقابل رقبای خود که ذوب‌آهن و شمس‌آذر بودند از این سیستم و مزایای آن بهره ببرند.

با وجود انتقاداتی که نسبت به عدم یکپارچی در استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی وجود داشت، به دلیل محدودیت‌های فدراسیون و عدم وجود دستگاه‌های وی ای آر در هفته دوم هم این امکان مهیا نشد تا تمام بازی‌ها با فناوی VAR برگزار شود. البته در این هفته علاوه بر دو بازی استقلال و پرسپولیس که در قزوین و تبریز مقابل ملوان و تراکتور برگزار شد، داوران بازی آلومینیوم و نساجی در ورزشگاه امام خمینی اراک نیز با سیستم کمک داور ویدئویی سوت زدند.

حالا و در جریان جلسه مهم مسئولان کمیته استانداردسازی استادیوم‌ها خبر مهمی به خبرنگاران داده شده و براین اساس قرار است در هفته سوم، در چهار مسابقه از سیستم کمک داور ویدئویی بهره برده شود.

با این وصف در هفته سوم پرسپولیس در قزوین از فولاد با سیستم کمک داور ویدئویی میزبانی خواهد کرد و بازی استقلال خوزستان در اهواز و ورزشگاه فولاد آره‌نا مقابل استقلال هم با این تکنولوژی برگزار خواهد شد. همچنین سپاهان در اراک میزبان شمس آذر است که این بازی نیز با سیستم VAR برگزار می‌شود. 

درنهایت ورزشگاه تختی خرم‌آباد نیز به‌مانند ورزشگاه فولاد آره‌نا جدیدترین استادیومی است که قرار است با فناوری کمک داور ویدئویی میزبان بازی شاگردان مهاجری برابر ذوب‌آهن باشد.

لینک کوتاه کپی لینک