شناسهٔ خبر: 68360642 - سرویس بین‌الملل
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بهانه‌تراشی آمریکا برای برقراری آتش‌بس غزه/ ما نگران تشدید تنش در خاورمیانه‌ایم اما...

مهر : از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ نقش بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی را ایفا کرده و تسلیحاتی که اکنون کودکان فلسطینی در غزه را به خاک و خون می‌کشد از سوی واشنگتن به تل آویو اهدا شده است. با این حال، آمریکا مدعی تلاش برای به نتیجه رساندن مذاکرات صلح غزه است.

صاحب‌خبر -

بر این اساس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد: واشنگتن همچنان در مذاکرات صلح قاهره در تلاش است تا طرفین را به یک توافق آتش بس در غزه سوق دهد. آمریکا هم اکنون نگران تشدید تنش‌ها و گسترش جنگ به سایر مناطق خاورمیانه است.

سالیوان که در جمع خبرنگاران در کانادا سخن می‌گفت، بدون اشاره به اقدامات متوحشانه رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: دولت بایدن به طور دائمی با اسرائیل درباره شرایط در جبهه‌های شمالی و تقابل با حزب الله لبنان در ارتباط است. امیدواریم تبادل آتش میان طرفین از کنترل خارج نشده و شاهد تشدید تنش‌ها در منطقه نباشیم.

سخنان مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات صلح قاهره با خروج هیأت حماس و رژیم صهیونیستی از مصر بدون رسیدن به نتیجه‌ای مشخص به پایان رسید. میانجیگران زیاده خواهی‌های کابینه نتانیاهو را دلیل اصلی شکست این دور از مذاکرات عنوان کرده‌اند.