شناسهٔ خبر: 68328066 - سرویس سیاسی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ابراز نگرانی بورل از کاهش حمایت نظامی این کشور از اوکراین

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) گفت، از آنجایی که آلمان در مقطع زمانی کنونی به عنوان تنها رهبر اتحادیه اروپا باقی مانده است، نگران کاهش احتمالی حمایت نظامی این کشور از اوکراین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه گفت، از آنجایی که آلمان در مقطع زمانی کنونی به عنوان تنها رهبر اتحادیه اروپا باقی مانده است، نگران کاهش احتمالی حمایت نظامی این کشور از اوکراین است.

بورل گفت: کشوری که از اوکراین بیشترین حمایت را می‌کند، آلمان است، بسیار بسیار بیشتر از فرانسه... و چیزی که بسیار نگران‌کننده است، اعلام این است که آلمان حمایت نظامی خود را در سال‌های آینده کاهش خواهد داد.

خبر مرتبط
افزایش سطح امنیتی پایگاه هوایی در غرب آلمان

اقتصادنیوز: ائتلاف ناتو سطح امنیتی در پایگاه هوایی آلمان را افزایش داد.

به گزارش اسپوتنیک، بورل این اظهارات را در کنفرانسی که درباره آینده اتحادیه اروپا در اسپانیا برگزار شد، گفت. هفته گذشته، رسانه‌ها گزارش دادند که آلمان کمک نظامی خود به اوکراین را کاهش می‌دهد زیرا بودجه جدیدی برای این منظور اختصاص داده نشده است.

فرمان اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با این حال تایید کرده که تجهیزات مورد تصویب قبلی همچنان تحویل خواهند شد، اگرچه درخواست‌های اضافی از سوی وزارت دفاع آلمان دیگر مورد تایید قرار نخواهند گرفت.

شولتس البته اطمینان داد که آلمان بزرگترین کمک کننده اروپایی به اوکراین باقی خواهد ماند.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سال ۲۰۲۲، کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین را افزایش داده‌اند. روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع از حل مناقشه خواهد شد و کشورهای ناتو را مستقیماً در جنگ درگیر خواهد کرد.