شناسهٔ خبر: 68296383 - سرویس اقتصادی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

چقدر وام ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شد؟

اقتصادنیوز: طی ۲ سال گذشته (سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) بیش از ۳۲ هزار و ۷۶۱ زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کردند. از این تعداد ۳۳۷۰ نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن در استان رد درخواست شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان گفت: تاکنون ۸ هزار و ۹۲۶ نفر از متقاضیان زنجانی وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند.

 بهزاد کردلو با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته (سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) بیش از ۳۲ هزار و ۷۶۱ زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد ۳۳۷۰ نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن در استان رد درخواست شدند.

وی همچنین تعداد متقاضیان رد شده توسط بانک را ۴۲۹۲ نفر اعلام کرد و یاد آورشد: تعداد متقاضیان حائز شرایط تجمعی (درخواست وام، تشکیل پرونده، رد توسط بانک و پرداخت شده) حدود ۲۹ هزار و ۳۸۷ نفر است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان، تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک (تشکیل پرونده، رد توسط بانک، معرفی شده به بانک) را ۲۲ هزار و ۴۰۹ نفر اعلام و تاکید کرد: تعداد ۹ هزار و ۱۹۱ نفر در از متقاضیان توسط بانک تعیین شعبه نشدند.

کردلو از پرداخت وام ودیعه مسکن به ۸۹۲۶ نفر از متقاضیان زنجانی خبر داد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی به این تعداد بیش از ۶۳۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت اعتبار موجب تشکیل صف‌های شلوغ برای دریافت وام ودیعه مسکن در بانک‌های استان شده است، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بیشتر بانک‌ها شاهد تسهیل پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان باشیم.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان، ادامه داد: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار بوده و حال حاضر فاقد مالکیت باشند و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی باشد.

کردلو از تداوم ثبت‌نام تسهیلات ودیعه مسکن دراستان خبر داد و گفت: مردم استان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان را حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله اعلام کرد و افزود: مستاجرانی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکرده‌اند در اولویت برای دریافت تسهیلات بانکی وام ودیعه مسکن هستند.