شناسهٔ خبر: 68286880 - سرویس سیاسی
منبع: آریا | لینک خبر

قلاوند در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

عملکرد صالحي اميري در دوران مسئوليتش در خوزستان بسيار قابل قبول بوده است

صاحب‌خبر -
عملکرد صالحي اميري در دوران مسئوليتش در خوزستان بسيار قابل قبول بوده است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم اندیمشک در مجلس، در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: عملکرد صالحی امیری در دوران مسئولیتش در خوزستان بسیار قابل قبول بوده است.


به گزارش خبرگزاری آریا، جهانبخش قلاوند در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جناب آقای صالحی امیری شما نامزد میراث‌داری از فلات فرهنگی ایران با بسی فراتر از ایران کنونی هستید، فلات پیچیده، شگفت‌انگیز، تاریخی، به عنوان مفصل و لولای تمدن‌های باستانی، هزاران سال پیش تحول در آموزش و کشاورزی ، علوم و فنون در این سرزمین شکل گرفته و نهال فرهنگ و تمدن جهان از این خاک برخاسته است. فرهنگ و آیین و دین مردم همواره الهام بخش، پویا و پیشرو بوده است. شما متولی این ساختار بزرگ هستید و حتماً شنیده‌اید که این شعر فارسی را که بر سر در دیوارها و نهادهای بین‌المللی هک شده است مبنی بر اینکه« شکّرشکن شونـد همه طوطیان هـنـد/ زین قند پارسی که به بنگاله می‌رود» امروز شما متولی این گرز بلند فرهنگی ایران هستید، شما میراث‌دار جهانگیرترین شاعران و نویسندگان و ادیبان و هنرمندان و مرزداران ایمان و آیین هستید.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت توریسم و گردشگری در افزایش درآمد ملی و توسعه اشتغال اثرات گسترده‌ای دارد. از ظرفیت‌های توریسم در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، زیارتی، سیاحتی، ورزشی، گردشگری سلامت، کشاورزی و طبیعی استفاده نمی‌شود. میراث فرهنگی و باستانی ما چند دهه مورد هجوم سارقان و حفاران قرار گرفته است و اینها مسئولیت دارد. در و دیوارها شهرها و روستاها، طبیعت، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و حتی مزارع ما مزیت‌های فرهنگی و گردشگری بسیاری دارد و باید سهم خود را در اقتصاد ملی ایفا کنند. من همینقدر بگویم و اطلاع موثق دارم در سال‌هایی که ایشان در خوزستان مسئولیت داشتند و به عنوان فردی که در عرصه‌های مختلف مسئولیت داشتند، دفاع از مرزها و امنیت ما و استانی که تمام ابعاد آن امنیتی است را انجام داده و به یقین کار کمی نبوده است لذا حیف است که ایشان را با این الفاظ و حرف‌ها زیر سوال ببریم.
وی گفت: در دفاع از کلیت دولت باید عرض کنم ما دولت ملی، دولت همدلی، دولت همراهی، دولت عملگرا و باتقوا در پیش داریم و لازم است مجلس همراهی کند. این دفاع از کلیت دولت به معنای آن نیست که وزرای معرفی شده بی‌عیب هستند. هیچ‌کس حتی آنهایی که مدعی هستند بی‌عیب و نقص نیستند. باید وضعیت کشور و شرایط داخلی و بیرونی را در نظر گرفت و شرایطی که مردم با امید به اینکه تحولی در عرصه عمل و اقتصاد رخ خواهد داد به صحنه آمده و حمایت کردند لذا ما و مجلس باید پاسخ درخور و شایسته‌ای داشته باشیم.
قلاوند گفت: همچنین حتماً نمایندگان باید تشریک مساعی با دولت داشته و همگام باشند چرا که بعد از رأی آقای صالحی امیری مهمان خانه ملت خواهی بود و کار وزارتخانه گسترده است ضمن آن که پرداختن به حرف‌هایی که نه تقوا اجازه می‌دهد نه امنیت ملی و انعکاس آن در تریبون ملی بحران اخلاقی است و توصیه می‌کنم بی‌ترس و بی باک و هراس قضاوت نکنید و در واقع کرام الکاتبین باشیم نه خراب‌الکاتبین. دوستان عزیز، جناب آقای خضریان عزیز، الله الله، کرام‌الکاتبین باشیم، خراب‌الکاتبین هرگز.
وی گفت: در جمع‌بندی نهایی صحبتم می‌گویم ایران از دوران باستان تاکنون یکی از سرچشمه‌های انتشار پاکی و پهلوانی و فرهنگ بوده است و ما باید منش پهلوانی خود را نشان دهیم. فردوسی می‌فرماید ندانی که ایران نشست منست/ جهان سر به سر زیر دست منست/ هنر نزد ایرانیان است و بـــس/ ندادند شـیر ژیان را بکــس/ همه یکدلانند یـزدان شناس/ بـه نیکـی ندارنـد از بـد هـراس. همه سربه سر تن به کشتن دهیم / از آن به که ایران به دشمن دهیم. برادران عزیز، نمایندگان گرامی و دولتیان عزیز، مردم منتظر روزهای خوش خدمت هستند، این فرصتی که پیش آمد و دولت در حالت اضطرار تشکیل شده است، کمک کنید با همدلی و با اغماض عرض می‌کنم، برد ما از فرهنگ بزرگ و باشکوه ماست، از فرهنگ اندیشه ساز و جان پرور و پرشور ما است و قرار است این را به دست آقای صالحی امیری با نظارت دقیق بسپاریم و جمله آخر باید عرض کنم ایام، ایام اربعین حسینی (ع) است که یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های جمعی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است لذا از وزارت کشور تقاضا دارم زائرین را در ورودی مرزها و دیگر مسائل حمایت کند./
پایان پیام