شناسهٔ خبر: 68258432 - سرویس بین‌الملل
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بیانیه حماس؛ پیشنهادات جدید آتش‌بس پاسخی به شروط اسرائیل است، آن‌ها را نمی‌پذیریم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه ای پیشنهاد جدید آتش بس در غزه رد کرد.

صاحب‌خبر -
بیانیه حماس؛ پیشنهادات جدید آتش‌بس پاسخی به شروط اسرائیل است، آن‌ها را نمی‌پذیریم
کد خبر: 671716
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ۰۸:۵۷:۳۹

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه ای پیشنهاد جدید آتش بس در غزه رد کرد.

به گزارش شفقنا، آرتی نوشت: حماس پیشنهاد جدید را به دلیل آن که پاسخگوی شرط و شروط نتانیاهو است، رد کرد.

در بیانیه جنبش مقاومت فلسطین، نتانیاهو مسئول ناکامی تلاش های میانجیگران و جلوگیری از دستیابی به آتش بس در غزه دانسته شده است.

در این بیانیه آمده است: «جنبش مقاومت اسلامی(فلسطین) در قبال تلاش های برادران میانجیگر در قطر و مصر و با تمام پیشنهادهای مربوط به دستیابی به توافقی برای توقف تجاوز به مردم ما و امضای قرارداد تبادل اسرا کاملا مسئولانه رفتار کرد و این اقدام به خاطر اصرار این جنبش برای توقف ریختن خون مردم ما، پایان دادن به جنگ نسل کشی و پاکسازی نژادی و جنایت های وحشیانه حکومت و ارتش اشغالگران علیه مردم فلسطین در نوار غزه بود.

در تاریخ ۶-۵-۲۰۲۴ موافقت خود را با پیشنهاد میانجیگران اعلام و از بیانیه جو بایدن در این خصوص و محتوای قطعنامه شورای امنیت بین المللی استقبال کردیم و به پیشنهادی که میانجی گران ارائه کردند، پاسخ مثبت دادیم و در تاریخ ۳-۷-۲۰۲۴میلادی موافقت خود را با آن اعلام کردیم.

و پس از صدور بیانیه سه جانبه، این جنبش از میانجیگران خواست طرحی برای اجرای پیشنهاد موافقت شده ارائه کنند تا مذاکرات به دلیل تعلل نتانیاهو و قرار دادن شروط و موانع بیشتر در برابر دستیابی به توافقی که به نفع راهبردش برای خرید زمان و طولانی کردن جنگ است، در یک دور باطل باقی نماند.

وپس از آنکه ما به میانجیگران درباره چند و چون دور اخیر مذاکرات در دوحه گوش دادیم، بار دیگر برای ما اطمینان حاصل شد که نتانیاهو هنوز در برابر دستیابی به توافق سنگ اندازی می کند و شرط ها و خواسته های جدیدی را به هدف ناکام کردن تلاش های میانجیگران و طولانی کردن جنگ اضافه می کند.

پیشنهاد جدید پاسخگوی شروط نتانیاهو و مطابق شرط و شروط او بویژه موارد مربوط به مخالفت با آتش بس دائم، خروج کامل از نوار غزه، اصرار بر تداوم اشغالگری تقاطع نتساریم و گذرگاه رفح و گذرگاه فیلادلفیا است. او همچنین شرط های جدیدی را در پرونده تبادل اسرا اضافه کرده و با بندهای دیگری مخالفت کرده است که مانع نهایی شدن قرارداد تبادل اسرا می شود.

ما نتانیاهو را مسئول کامل ناکامی تلاش های میانجیگران و ممانعت از دستیابی به توافق و همچنین مسئول کامل جان اسرای این رژیم می دانیم؛ اسرایی که با همان خطری مواجهند که مردم ما نیز به دلیل تداوم تجاوز اسرائیل و هدف قرار دادن سیستماتیک تمامی جنبه های زندگی در نوار غزه با آن روبرو هستند.

ما در جنبش حماس بر تعهد خود به توافق دوم جولای که مبتنی بر بیانیه بایدن و قطعنامه شورای امنیت است، تاکید می کنیم و از میانجیگران می خواهیم به مسئولیت های خود در قبال ملزم کردن اشغالگران به اجرای توافقات صورت گرفته جامعه عمل بپوشانند.