شناسهٔ خبر: 68244993 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

شریفی توصیه کرد؛

زائران اربعین از دلالان ارز نخرند

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا به زائران اربعین، گفت: برای دریافت ارز مورد نیاز به مراکز و صرافی های مجاز مراجعه کرده و از خرید آن در نقاط مرزی و دلالان ارزی به جد خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد شریفی، با اشاره به روند رو به افزایش عزیمت زائران اربعین و نیاز آنها برای تأمین ارز اظهار داشت: برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات فقط گذرنامه و روادید معتبر ضروری است و زائران می‌بایست از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری کنند.

وی از زائران خواست از صفحه گذرنامه و روادید خود با تلفن همراه عکس بگیرند تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارک مذکور بتوان از اطلاعات آنها بهره برداری کرد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: برای دریافت گذرنامه شخصاً به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و مؤسسات غیر مجاز تحویل ندهند.

وی با بیان اینکه برای دریافت ارز مورد نیاز می‌بایست به مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه شود و هموطنان باید از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی خودداری کنند، از مردم خواست تا در پایانه‌های مرزی از خرید سیم کارت که توسط افراد ناشناس به فروش می‌رسد، نیز خودداری کنند.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه نباید اطلاعات هویتی و گذرنامه در اختیار دیگران قرار گیرد، تاکید کرد: کسانی که تصمیم حضور در این مراسم معنوی دارند، می‌بایست برای تهیه بلیت به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند.