شناسهٔ خبر: 68203383 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

انجام نخستین تردد دریایی از بندر خرمشهر به بندر بصره ویژه زائران

خرمشهر - نخستین سفر دریایی ویژه زائران اربعین حسینی از طریق بندر خرمشهر به بندر بصره انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین تردد دریایی از طریق بندر خرمشهر به بندر بصره پیش از ظهر امروز پنجشنبه با حضور زائران اربعین حسینی انجام گرفت.

بر همین اساس در خط اول، ۳۲۰ نفر زائر از طریق مسیر دریایی، راهی عتبات عالیات شدند.

ولی الله حیاتی فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه مسیر تردد دریایی با همکاری ۲ کشور دوست و همسایه ایران و عراق امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

وی ادامه داد: تردد روان، آرام و آسان انجام گرفت و با تمهیدات اتخاذ شده، زائران اربعین حسینی بدون هیچ مشکلی از طریق مسیر دریایی راهی عتبات عالیات شدند.

علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در جریان راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر - بصره اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری مسؤولان ۲ کشور برادر و مسلمان ایران و عراق، نخستین سفر دریایی از بندر خرمشهر به بندر بصره در همین هفته جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس نخستین سفر دریایی خرمشهر به عراق، امروز پنجشنبه انجام گرفت و زائران اربعین حسینی از طریق مرز دریایی به عتبات عالیات مشرف شدند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تردد دریایی به عراق از طریق بندر خرمشهر توسط شناور اروند ساحل انجام گرفت که بر اساس مایل دریایی، این سفر بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و ربع به طول می‌انجامد.

عسکری بیان کرد: ظرفیت هر سفر دریایی، ۳۲۰ نفر است که طبق استقبال زائران از سفر و تردد دریایی، تعداد سفرها افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور مقام معظم رهبری، یکی از اهداف ما در سازمان بندر، تعامل و ارتباط شایسته با همسایگان است که خوشبختانه بندر خرمشهر از این ظرفیت کم‌نظیر برخوردار است و به دنبال این هستیم این خط دریایی در طول سال بین دو کشور برقرار باشد.