شناسهٔ خبر: 68177156 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

در شبانه‌روز گذشته؛

روسیه: یک فروند سوخو-۲۷ و یک بالگرد میل-۸ اوکراین سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از سرنگونی یک فروند سوخو-۲۷ و یک بالگرد میل-۸ اوکراین در جریان ادامه عملیات ویژه مسکو در شبانه روز گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای به تشریح جزئیاتی از ادامه عملیات ویژه نظامیان این کشور در اوکراین در شبانه روز گذشته اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد:یک فروند سوخو-۲۷ کی یف در پایگاه هوایی منهدم شد و یک فروند بالگرد میل-۸ دشمن نیز سرنگون گردید. یگان مرکز ارتش روسیه ۴ ضد حمله را دفع کرد، کی یف قریب ۶۳۵ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را از دست داد.

این بیانیه اضافه می کند: نیروهای یگان جنوب وضعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند، نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۵۱۰ نظامی خود را از دست دادند. یگان غرب بر مواضع سودمندتری تسلط یافت، دو ضد حمله اوکراین دفع شد، کی یف قریب ۴۷۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

مسکو در ادامه خاطرنشان کرد: واحدهای یگان شرق وضعیت خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند، نیروهای مسلح اوکراین قریب ۱۰۰ نیروی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه افزود: واحدهای یگان شمال نیروهای اوکراینی را در منطقه خارکیف در محور ولچانسک و لیپتسفسک شکست دادند، دشمن قریب ۶۵ نیروی خود را از دست داد. در مجموع طی شبانه روز گذشته، نیروهای مسلح اوکراین قریب ۱۸۳۵ نیروی خود را از دست دادند.