شناسهٔ خبر: 68118310 - سرویس سیاسی
منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

روسیه در «کورسک» وضعیت اضطراری اعلام کرد

در پی حمله اوکراین به «کورسک» در روسیه، مقام‌های مسکو در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده و اقدام به اعزام نیروهای بیشتر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، صدها نیروی اوکراینی از ششم آگوست روز پیش در یک حمله غافل‌گیرکننده وارد کورسک شده و در حال پیش‌روی در این منطقه هستند. 

در همین حال، مقام‌های اوکراین اعلام کردند که روز جمعه در اثر اصابت یک موشک روسی به مرکز خریدی در شرق منطقه «دونتسک» در این کشور دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

مقام‌های اوکراین این اقدام روسیه را «یک حمله هدفمند دیگر به یک مکان شلوغ، و اقدام تروریستی دیگر از سوی روسیه است».

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که برای مقابله با حمله اوکراین به کورسک، نیروهای کمکی به این منطقه اعزام شدند. این نیروی کمکی شامل چندین موشک‌انداز، توپخانه، تانک، و وسایل نقلیه سنگین است.

رویترز: نیروهای اوکراینی کنترل یکی از تاسیسات شرکت گازپروم روسیه را در دست گرفتند

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: نیروهای اوکراینی کنترل یک مرکز اندازه‌گیری گاز متعلق به شرکت روسی گازپروم را در منطقه کورسک روسیه در دست گرفتند.

 در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است: ویدئویی که روز جمعه در رسانه‌های اوکراینی منتشر شد، نشان می‌دهد که نیروهای این کشور کنترل یک مرکز اندازه‌گیری گاز در شهر سودا در منطقه کورسک روسیه را در دست گرفته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای اوکراینی در یک ویدئوی ۲۹ ثانیه‌ای که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است در جلوی ساختمانی با نشان شرکت گازپروم روسیه (GAZP.MM) در شهر سودا نشان داده شده‌اند.

گزارش خبرگزاری رویترز می‌افزاید: یکی از نیروهای اوکراینی در این ویدئوی کوتاه تاکید می‌کند که آنها کنترل شهر سودا را در دسته گرفته‌اند، شهر آرام است و به ساختمان‌های آن آسیبی نرسیده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این نظامی اوکراینی در ادامه سخنان خود اعلام می‌کند که تاسیسات استراتژیک گازپروم تحت کنترل گردان مکانیزه ۹۹ تیپ ۶۱ ارتش اوکراین است.

در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است که ستاد کل ارتش اوکراین هنوز در رابطه با تصرف تاسیسات شرکت گازپروم روسیه از سوی نیروهای این کشور اظهار نظری نکرده است.

به نوشته رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و مقام‌های ارتش این کشور در مورد تهاجم نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک روسیه سیاست سکوت شدید خبری را در پیش گرفته‌اند.

میزان پیشروی عجیب اوکراین در خاک روسیه طی ۴۸ ساعت گذشته

میزان پیشروی عجیب اوکراین به خاک روسیه در ۴۸ ساعت گذشته، این اولین حمله به خاک روسیه بعد از جنگ جهانی دوم است.

کورسک,اعلام وضعیت اضطراری در کورسک روسیه

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی