شناسهٔ خبر: 68109421 - سرویس ورزشی
منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

المپیک 2024 پاریس ؛ یونس امامی به نیمه‌نهایی نرسید | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -
نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با شکست در سومین دیدارش در بازی‌های المپیک پاریس از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.
در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس، مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفته‌اند.
در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، یونس امامی در دور اول با نتیجه ۹ بر ۴ از سد فرانک چامیزو، دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا گذشت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر باکار اندیوم از  گینه بیسائو را شکست داد، اما در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر یک و با ضربه فنی مغلوب کایل دیک، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.
امامی برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال باید تا برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها تلاش کند.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر آیال لازاریف از قرقیزستان را شکست داد. وی‌ در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد. 
طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و احتمال برخورد نماینده کشورمان با این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی وجود دارد.
گنو پتریاشویلی از گرجستان و میسون پاریس از آمریکا در آنسوی جدول حضور دارند.