شناسهٔ خبر: 68100967 - سرویس استانی
منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده انتظامی مازندران در تجلیل از خبرنگاران استان خبر داد؛

راه‌اندازي پليس گمرک استان نيز در دستور کار قرار دارد

صاحب‌خبر -
راه‌اندازي پليس گمرک استان نيز در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی مازندران از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای سارقان سابقه‌دار در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریا ازساری ،سردارحسن مفخمی شهرستانی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار یاد ضمن تبریک این روز یاد و خاطره همه شهدای عرصه رسانه را گرامی داشت و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «بدون خبرنگاران لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود»؛ خبرنگاران در حوزه جهاد تبیین نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و رسانه دو بال پرواز هستند، بر اهمیت روایت اول تاکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی از قلم و قاب دوربین خبرنگاران باشد اثربخش‌تر است.

فرمانده انتظامی مازندران به گزارش عملکرد 4 ماهه پلیس مازندران اشاره کرد و گفت: تاکنون 923 هزار و 236 نفر با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند.

وی شمار وقوع سرقت استان طی این مدت را 19 هزار و 773 مورد اعلام کرد و گفت: 7 هزار و 750 نفر سارق در همین مدت دستگیر شدند که این میزان نسبت به مشابه سال قبل 47 درصد افزایش یافت.

سردار مفخمی شهرستانی از دستگیری 124 کلاهبردار شاخص در استان مازندران خبر داد و افزود: همچنین  75 مورد پرونده در این حوزه کشف شد.

وی به موضوع جعل پرداخت و گفت: در همین مدت 224 جاعل شناسایی و دستگیر و 79 درصد پرونده نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران به 28 مورد وقوع قتل در استان مازندران طی همین مدت اشاره کرد و ادامه داد: 96و‌نیم‌ درصد از قتل‌ها در طول سال کشف شد.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به حوزه خدمات پلیس راهور گفت: طی این مدت در  32 درصد کاهش متوفیان درون شهری و 2 درصد افزایش مجروحان را داشتیم.

وی با بیان اینکه 61 درصد متوفیان درون شهری استان مربوط به عابران پیاده است، افزود: 39 درصد از متوفیان نیز موتورسواران هستند.

سردار مفخمی شهرستانی با اعلام اینکه توقیف خودروهای با حرکات مخاطره‌آمیز 100 درصد افزایش یافته است بیشترین عامل تصادفات را عدم رعایت حق مقدم و عبور به جلو عنوان کرد.

وی از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای سارقان سابقه‌دار  در مازندران خبر داد و گفت: طی چهار ماه امسال 87 هزار و 993 دستگاه خودرو در استان نقل و انتقال و شماره گذاری آن‌ها انجام شد.

سردار مفخمی شهرستانی به افزایش 100 درصدی توقیف خودروها و موتورسیکلت های حادثه ساز اشاره کرد و گفت: در مجموع در تصادفات درون و برون شهری یک درصد کاهش داشتیم.

وی از کشف یک تن و 66 کیلوگرم انواع مواد مخدر در همین بازه زمانی خبر داد و افزود: در همین رابطه 22 باند تهیه و توزیع مواد مخدر کشف و متلاشی شد که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: میزان دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نیز 11 درصد افزایش یافت.

سردار مفخمی شهرستانی با اعلام اینکه در برداشت غیر مجاز از حساب نیز 18 درصد افزایش داشتیم، افزود: در همین مدت 427 میلیون تومان پول مردم به حساب آنها برگشت.

وی همچنین از 30 هزار مورد بازدید از اصناف استان خبر داد و گفت: 955 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سردار مفخمی افزود: در این مدت 114 هزار و 896 گذرنامه در سطح استان صادر شد.

وی کشف 145 درصدی کشفیات کود شیمیایی و توقیف 100 خودرو را از عملکرد پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد و گفت: در همین رابطه 491 نفر دستگیر شدند.

سردار مفخمی شهرستانی گفت: راه‌اندازی پلیس گمرک استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه‌در همین مدت 61 هزار و 587 مورد گواهی جدید، تعویض و المثنی صادر شد، افزود: در چهار ماهه امسال 87 هزار 993 مورد نقل و انتقال و شماره گذاری دستگاه خودرو صورت گرفته است