شناسهٔ خبر: 68088774 - سرویس اقتصادی
منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

وام ودیعه مسکن | شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

شرایط جدید وام ودیعه مسکن اعلام شد | مستاجران از دریافت وام ودیعه مشکن با مبلغ شگفت انگیز جا نمانند

در ادامه شرایط دریافت وام ودیعه مسکن را دنبال کنید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء در سال‌های اخیر، فشار زیادی به مستاجران آورده است. برای کمک به این قشر از جامعه، دولت در سال 1403 طرح وام ودیعه مسکن را با شرایط جدیدی ارائه کرده است.

سقف وام در این طرح به شرح زیر است:

تهران: 2 میلیارد تومان

مراکز استان‌ها: 1.5 میلیارد تومان

سایر شهرها: 1 میلیارد تومان

روستاها: 400 میلیون تومان

نرخ سود این وام مطابق با مصوبات شورای پول و اعتبار بوده و دوره بازپرداخت آن حداکثر 5 سال است.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403:

متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

زنان مجرد بالای 35 سال که با خانواده زندگی نمی‌کنند نیز می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

مردانی که در گذشته سرپرست خانوار بوده‌اند ولی در حال حاضر به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد هستند نیز می‌توانند از این وام استفاده کنند.

متقاضی باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشد یا اجاره‌نامه وی در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت شده و کد رهگیری دریافت کرده باشد.

قرارداد اجاره متقاضی باید حداقل تا پایان زمان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعتبار داشته باشد.

متقاضی پس از معرفی به شعبه بانک باید مدارک خود را تکمیل و ضامنین خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی کند.

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403:

به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنید.

از نوار بالای صفحه، گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب نمایید.

قوانین و مقررات را مطالعه و سپس گزینه متن بالا را مطالعه کردم و می‌پذیرم را کلیک کنید.

کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کرده و کد امنیتی را وارد نمایید.

مشخصات فردی خود را وارد کنید.

در صورت وجود، افراد تحت تکفل خود را اضافه کنید.

کد تایید ارسال شده به شماره همراه خود را وارد کنید.

در صورت ثبت نام موفق، پیامی مبنی بر موفقیت ثبت نام به شما نمایش داده می‌شود.

سایت tem.mrud.ir فقط برای ثبت نام وام ودیعه مسکن نیست و ثبت نام در نهضت ملی مسکن و انجام امور مربوط به آن نیز از طریق این سایت امکان‌پذیر است.

با دریافت این وام، مستاجران می‌توانند بخشی از بار سنگین اجاره بهاء را از دوش خود برداشته و با آرامش خاطر بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

شرایط وام ودیعه مسکن ۴٠٠ میلیونی 

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، گفت: دهک‌های اول تا دوم مشمول دریافت وام ۴٠٠ میلیون تومانی مسکن و دهک‌های سوم تا چهارم هم مشمول دریافت وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ سود دو درصد و مدت باز پرداخت ١۵ ساله می‌شوند.

محمدرضا اسماعیلی درباره وام مسکن اظهار داشت: از ٢٧ شهر جدید ساحلی ٣ شهر خلیج فارس، تیس و علوی برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام شده که قرار است که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تا کنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کردند که تا انعقاد قراردادها نام این شرکت‌های خارجی محفوظ می‌ماند.

وی در نشست خبری از ارایه وام مسکن ویژه دهک‌های یک تا چهار دهک اول درآمد خبر داد و گفت: دهک‌های اول تا دوم مشمول دریافت وام ۴٠٠ میلیون تومانی مسکن و دهک‌های سوم تا چهارم هم مشمول دریافت وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ سود دو درصد و مدت باز پرداخت ١۵ ساله می‌شوند.

وی تاکید کرد: این وام‌های ٣٠٠ تا ۴٠٠ میلیون تومانی علاوه بر ارایه وام‌های ۵۵٠ میلیون تومانی شهری و ٣۵٠ میلیون تومانی روستایی است

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: این عدد وام برای سال ١۴٠٢ است و برای سال جاری عدد وام نسبت به تورم افزایش پیدا می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین وعده رییس جمهور و قانون کشور و از همه مهمتر نیاز کشور است، ادامه داد: از ابتدای علمیات اجرایی نهضت ملی مسکن تا کنون ساخت بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار آغاز شده است. منابع تأمین شده از ۴٠٠ هزار میلیارد تومان عبور کرده که ٣٧١ هزار میلیارد تومان آن آورده مردمی بوده و این عدد حجم قابل توجهی از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند. از این ٣٧١ هزار میلیارد تومان ٢٣۴ هزار میلیارد تومان آن به طور مستقیم از مردم وارد شده و ١٣٧ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده و مابقی هم از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای بخش مسکن، تاکید کرد: از ٢٧ شهر جدید ساحلی ٣ شهر خلیج فارس، تیس و علوی برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام شده که قرار است که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تاکنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کردند که تا انعقاد قراردادها نام این شرکت‌های خارجی محفوظ می‌ماند.