شناسهٔ خبر: 68079509 - سرویس سیاسی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ترس و ناامنی در اردوگاه اسرائیل/ اوضاع دیپلمات‌های این کشور نگران‌کننده شد

اقتصادنیوز: یک دیپلمات رژیم صهیونیستی گفت که سایر دیپلمات های این رژیم در خارج از سرزمین های اشغالی، احساس ترس از حمله احتمالی ایران می کنند و در معرض تهدید هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک دیپلمات رژیم اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها و دیپلمات‌های اسرائیلی در خارج از سرزمین های اشغالی نسبت به حملات احتمالی ایران و حزب الله احساس نگرانی می‌کنند.

این دیپلمات گفت: اوضاع بسیار خطرناک است و بسیاری از نمایندگان اسرائیل احساس می‌کنند که در معرض تهدید هستند.

نشریه آمریکایی «پولیتیکو» نیز روز سه شنبه گزارش داد، اسرائیل برای دفع کامل حمله بزرگ احتمالی ایران و حزب‌الله لبنان در هفته جاری با کمبود مهمات مواجه است و هنوز مشخص نیست که آیا همسایگان عرب آن برای کمک در این زمینه وارد عمل می‌شوند یا خیر.

این نشریه آمریکایی نوشت: ممکن است که خستگی و درماندگی در پاسخ اسرائیل به این حمله احتمالی، مانع ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عرب از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حومه بیروت ناراضی هستند.

خبر مرتبط
ارتش اسرائیل بیانیه صادر کرد/ دستور تخلیه فوری این مناطق

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه، بیانیه جدیدی را صادر کرد و از ساکنان منطقه بیت‌حانون در شمال شرق غزه و مناطق اطراف آن خواست این مناطق را تخلیه کنند.

«جاناتان لرد» مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز امنیت آمریکای جدید گفت: در پی ترور شکر و هنیه درجه‌ای از خستگی و به نظرم تا حدی نفرت نسبت به موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم، وجود دارد.

این در حالی است که اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور این دو شهید روز به روز افزایش می یابد.

با توجه به ترس گسترده رژیم اشغالگر و نگرانی مداوم این رژیم از پاسخ ایران و حزب الله لبنان، روزنامه صهیونیستی «معاریو» روز سه شنبه از آمادگی رژیم اسرائیل برای تلاش جهت مقابله با نفوذ احتمالی رزمندگان حزب الله از مرز به شمال سرزمین اشغالی فلسطین خبر داد و به نقل از منابع امنیتی صهیونیست نوشت: «چشم ما به زمین و نه به آسمان است. ما برای تلاش‌های نفوذ [رزمندگان مقاومت لبنان] و سناریوهای غیرمنتظره آماده می‌شویم».

رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد چهارشنبه (۱۰ مرداد) در عملیات ترور به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را هفته گذشته ترور کرد.

در پی شهادت هنیه و شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ ایران و حزب الله پناهگاه ها را گشوده و در حال آماده باش کامل هستند.