شناسهٔ خبر: 68042345 - سرویس اقتصادی
منبع: جهان صنعت | لینک خبر

عقب نشینی بازار ارز / قیمت دلار به زیر ۶۰ هزار تومان باز می‌گردد؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

پیش‌بینی قیمت دلار نشان می‌دهد که در صورت تثبیت قیمت دلار هرات، روند کاهشی روز گذشته بازار ارز ادامه پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز – پیش‌بینی قیمت دلار در بازار نشان می‌دهد که قیمت دلار هرات با کاهش حدود ۸۰۰ تومانی به ۶۰ هزار و ۳۳۰ تومان رسیده است که در صورت تثبیت در این محدوده،‌ ادامه روند نزولی بازار ارز دور از انتظار نیست. درهم امارات نیز با کاهش ۹۰ تومانی به ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومان و قیمت تتر با افت به ۶۱ هزار و ۱۲۰ تومان رسیده‌اند. این در حالی است که قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران افزایش یافته‌اند. همچنین، خبر سفر وزیر خارجه اردن به تهران و انتصاب حمید پورمحمدی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه توجه معامله‌گران را جلب کرده است.

سرویس طلا و ارز : بررسی بازار ارز نشان می‌دهد که در معاملات روز یکشنبه قیمت دلار هرات از کانال ۶۱ هزار تومان عقب‌نشینی کرده و با کاهش حدود ۸۰۰ تومانی به ۶۰ هزار و ۳۳۰ تومان رسیده است. معامله‌گران معتقدند در صورت تثبیت روزانه در پایین مرز ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان، احتمال تداوم کاهش قیمت دلار وجود دارد.

درهم امارات نیز با گپ منفی ۲۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش ۹۰ تومانی به ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسید. قیمت تتر که در معاملات شبانه به ۶۲ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده بود، با کاهش به ۶۱ هزار و ۱۲۰ تومان رسید. تتر با از دست دادن نقطه حمایتی ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان، احتمالاً تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان پایین می‌آید.

بر خلاف سایر بازارها، قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران افزایش یافته است. هر دلار با گپ مثبت بیش از ۱۰۰ تومانی به ۴۸,۴۳۶ تومان و حواله دلار به ۴۴,۴۳۷ تومان رسیده است. همچنین یورو با افزایش ۹۰ تومانی به ۵۲,۸۵۶ تومان و حواله یورو به ۴۸,۴۹۲ تومان رسیده‌اند. درهم امارات نیز با گپ مثبت ۲۵ تومانی به ۱۳,۱۶۴ تومان و درهم حواله به ۱۲,۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شدند.

خبر سفر ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن به تهران و دیدار با مقامات ایران از جمله علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه توجه بازاریان را جلب کرد. همچنین، انتصاب حمید پورمحمدی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره عملکرد او در این سمت شده است. بازداشت چهار فعال غیرمجاز ارزی نیز دیگر خبر مهم امروز بود. به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران، بیش از ۱۰ میلیارد ریال ارز از دفتر این افراد ضبط شده است.