شناسهٔ خبر: 68029314 - سرویس اقتصادی
منبع: عصرخودرو | لینک خبر

چگونه پلاگین هیبریدها تبدیل به خودروهای محبوب بازار شدند؟

عصر خودرو- رشد و تنوع بازار خودرو، پیشنهادهای مختلفی را پیش روی خریداران جدید گذاشته و انتخاب بهترین خودرو براساس معیارهای متعدد، کار راحتی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مصرف کنندگان برای انتخاب خودروی جدید، همواره معیارهای گوناگونی دارند. با توسعه صنعت خودرو در دهه‌های اخیر، تولیدکنندگان گزینه‌های متعددی را پیش روی علاقه مندان قرار می‌دهند که بنا بر شرایط مصرف کننده‌ای، می‌تواند انتخابی هوشمندانه یا غیر منطقی به نظر بیاید.

برای رسیدن به بهترین گزینه در میان انبوهی از خودروهای مختلف با تکنولوژی‌های گوناگون  کاری سختی پیش روی مصرف کننده است. یکی از گزینه‌های هیجان انگیز برای خریداران خودروهای جدید، خودروهای پلاگین هیبرید هستند که به دلایل گوناگونی مصرف‌کنندگان مجاب به خرید این خودروها می شوند.

در حالی که خودروهایی مانند تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید از سال گذشته در بازار ایران موجود شدند، در این گزارش قصد داریم فقط به این سوال پاسخ دهیم که چرا پلاگین هیبرید گزینه‌ای مطلوب برای مصرف کننده است و آیا زمان عبور از خودروهای بنزینی فرا رسیده است؟

 

اگر معیارهای مصرف کنندگان را به چند دسته متفاوت تقسیم کنیم، پاسخ دادن به این سوال راحت تر خواهد بود:

مصرف سوخت: خودروهای هیبرید مصرف سوخت کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند. اگر امکان استفاده از پورت شارژ مستقیم با برق را هم به پلاگین هیبرید اضافه کنیم، در نتیجه شما هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

پیمایش بیشتر: وقتی امکان استفاده از انرژی برق و بنزین وجود داشته باشد، در نتیجه راننده از امکان بیشتری برای پیمایش برخوردار است. به طور مثال پیمایش تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید هنگام شارژ کامل باتری و باک بنزین پر، حدود 1000 کیلومتر است!

سرعت و شتاب فوق العاده: وقتی بحث سرعت مطرح می‌شود، پلاگین هیبریدها شما را شگفت زده خواهند کرد. تلفیق موتور برقی و بنزینی، باعث می شود شما شتاب اولیه و در ادامه قدرت فوق العاده ای را در مسیرهای سربالایی یا کوهستانی تجربه کنید.

رفت و آمدهای الکتریکی: برای رانندگی در شهرهای شلوغ و مسیرهای روزانه رفت و برگشت از خانه تا محل کار، پلاگین هیبریدها امکان استفاده از حالت تمام الکتریکی بدون استفاده از سوخت بنزین را به شما پیشنهاد می‌دهند.

شارژ خودرو در خانه: بعد از استفاده روزانه از این خودروها، به راحتی باتری پلاگین هیبرید را با استفاده از درگاه تعبیه شده در خودرو شارژ نمایید و صبح هنگام رانندگی مجدد، شارژ کامل باتری را داشته باشید.

تکنولوژی روز دنیا: خودروهای پلاگین هیبرید بر پایه استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته توسعه و تجاری شده‌اند. در نتیجه استفاده از امکانات پیشرفته در این خودروها مانند سیستم های پیشرفته همیار راننده امری رایج است و بسیاری از آپشن‌های روز دنیا را می توان در پلاگین هیبریدها یافت.

خودشارژ شوندگی و سیستم بازیابی انرژی: جلوگیری از اتلاف انرژی، یکی دیگر از مزایای خودروهای پلاگین هیبرید است. استفاده از سیستم خودشارژ شوندگی و بازیابی انرژی منجر به ذخیره انرژی ناشی از ترمز کردن در باتری و ذخیره کردن انرژی موتور بنزینی در هنگام توقف و رانندگی با سرعت آهسته است. این موضوع روی کاهش مصرف سوخت و کاهش کربن دی اکسید موثر است.

رانندگی آرام و نرم: کاهش تولید آلودگی صوتی از پیامدهای استفاده از پلاگین هیبرید است. این خودروها به علت داشتن موتور الکتریکی، صدای کمی تولید می کنند و در ادامه رانندگی نرم و آرامی را به ارمغان می‌آوردند.

کاهش انتشار کربن دی اکسید: مهم ترین عامل آلودگی هوا، استفاده از سوخت های فسیلی مانند بنزین، گاز و گازوئیل است. وقتی مصرف این موارد به علت بهره‌مندی از انرژی الکتریکی کاهش یابد، گازهای گلخانه ای کمتری تولید می شود و با گسترش خودروهای پاک، محیط‌زیست پاک تری در انتظار ما است.

بهبود کیفیت هوا: کربن دی اکسید مهم ترین عامل در افزایش گازهای گلخانه ای است. وقتی سوخت کمتری مصرف شود، آلودگی هوای کمتری هم در انتظار ما است. در نتیجه می توان گفت با پلاگین هیبرید، سلامت انسان‌ها و محیط زیست در امنیت بیشتری است.

کاهش وابستگی به بنزین: جدا از مشکلات زیست محیطی که از پیامدهای مصرف بنزین به شمار می رود، کارشناسان نسبت به اتمام منابع سوخت های فسیلی هشدار می‌دهند. استفاده از خودروهای هیبرید، وابستگی به بنزین را تا حد بسیار بالایی کاهش می‌دهد.

به طور کلی، خودروهای پلاگین هیبرید در مقایسه با خودروهای بنزینی، مزایای پرشماری را پیش روی شما می‌گذارند و عصر جدیدی از رانندگی را رقم می‌زنند. با دیدن مزیت‌های پرشمار این خودروها، خریداران جدید و حتی طرفداران خودروهای بنزینی هم بدون شک به پلاگین هیبریدهایی مانند تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید فکر خواهند کرد.