شناسهٔ خبر: 68027394 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی یزد:

بیش از ۷۰۰ نفر در رشته‌های صنایع‌دستی یزد آموزش دیدند

یزد- معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر در دوره‌های صنایع‌دستی یزد آموزش دیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید عربی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۸ دوره آموزش صنایع‌دستی در استان برگزار شده است گفت: در قالب این دوره‌ها، تعداد ۷۴۰ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: رشته‌های صنایع‌دستی آموزش داده‌شده در این مدت شامل کاربافی، نقاشی زیر لعابی، کنده‌کاری روی چوب، معرق چوب، زیلوبافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، فیروزه کوبی، مینای مشبک، معرق سنگ، رودوزی‌های الحاقی، گیوه‌دوزی، میناکاری، نقاشی رو لعابی، گلیم‌بافی، خراطی چوب و احجام چوبی بوده است.

عربی گفت: هدف از برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی توسعه و ترویج هنرهای سنتی، آشنایی و جذب جوانان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و کارآفرینی این گروه است.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی، با ایجاد فرصت‌های شغلی در جوامع محلی و تقویت اقتصادهای کوچک، نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، اضافه کرد: هرگونه تمهیداتی در زمینه‌های آموزش شیوه‌های کارآفرینی برای توسعه محصولات صنایع‌دستی می‌تواند برای کشور، نویددهنده کاهش مشکل بیکاری، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد و افزایش درآمد و بهبود وضعیت زندگی مردم باشد.