شناسهٔ خبر: 68010069 - سرویس استانی
منبع: میراث آریا | لینک خبر

کنترل و مهار آتش و پایش منطقه کلاغ نشین گچساران

علی پاک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: بخش زیادی از آتش سوزی مراتع و جنگل‌های ارتفاعات روستای کلاغ نشین مهار شده است و نیروهای امدادی در حال پایش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، قدرت اله علی پور امروز ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، اظهار کرد: بخش زیادی از آتش سوزی مراتع و جنگل‌های ارتفاعات روستای کلاغ نشین این شهرستان که دیروز جمعه دچار آتش سوزی شده مهار شده است و نیروهای امدادی در حال پایش و اطفای کامل آتش هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: آتش سوزی ارتفاعات روستای کلاغ نشین (کوه رزک) از ساعت سه بعدظهر روز گذشته (جمعه) آغاز شد و هم اکنون از سوی نیروهای محلی و منابع طبیعی در حال پایش نهایی است.

او با اشاره به غنی بودن علوفه و وزش باد در منطقه، حین آتش سوزی تصریح کرد: این حادثه با گزارش به موقع حریق و با تلاش طبیعت دوستان و مسئولان و امداد گران هم اکنون تحت کنترل و در حال پایش است.

علی پور اظهار کرد: نیروهای ستاد بحران، محلی و طبیعت دوستان برای مهار این آتش سوزی مشارکت کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بیان کرد: هم اکنون بیش از سه اکیپ از نیروهای ستاد بحران و تشکل‌های مردمی در حال پایش آتش هستند.

علی پور ادامه داد: گرمای شدید، سخت گذر بودن و وزش باد شدید مهار آتش را در ارتفاعات روستای کلاغ نشین این شهرستان دشوار کرده بود.

او تصریح کرد: میزان جنگل‌ها و مراتع خسارت دیده از آتش سوزی پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: این روزها بی احتیاطی‌های گردشگران و جوامع محلی باعث بروز آتش سوزی‌های پیاپی می‌شود.

بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.

انتهای پیام/